Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Doktor Onlines forum

Forhåndsvisning

Analkløen gjør meg helt gal!

Hei!

Jeg er en kvinne på 30 år som siden en tarminfeksjon i 94 har slitt med ekstrem anakløe. Jeg føler at jeg har prøvd ALT til ingen nytte...

Soppsalver, grønnsåpebad, alle typer toalettpapir og undertøy, såper, ikke såper. Grønnsåpebad to ganger daglig. Å ikke bruke toalettpapir, men skylle med vann og lufttørke. Det eneste som hjelper en stund, et par uker, er hydrokortison men jeg har hørt at dette ikke er bra for huden? At den blir for tynn og derfor opprettholder kløen?

Nå klør jeg meg til blods, og får ikke sove om nettene.

Hva kan jeg gjøre?

Kløen er lokalisert til et lite område 3-4 kvaderatcentimeter og bare til venstre for anushullet.

Jeg er fortiden gravid i uke 30, og redd for at hydrokortison kan skade babyen? Er det mulig? Har du noen råd?

Takker for alle mulige tips som kan lindre dette :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40961-analkl%C3%B8en-gj%C3%B8r-meg-spr%C3%B8/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Du kan gjerne bruke hydrokortisonsalve mens du er gravid, det er det neste jeg som gynekolog kan uttale meg om.

På Rikshospitalets hudpoliklinikk behandler man blant annet analkløe med grensestråler. Dette er røntgenstråler så denne behandlingen er selvsagt uaktuell i og med at du er gravid.

Du kan jo evt. forsøke denne behandlingen etter barnet er født.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...