AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 For noen mnd siden i en vanlig rutine blodprøvesjekk kom det frem at jeg hadde høyt homocystein nivå (25,7 - referanseverdi 5-15). Jeg ble da litt bekymret og oppsøkte legen igjen. Legen min testet derfor b12 og folat for homocystein kunne vært forhøyet pga dette. Prøvesvarere var normale. Hun fortalte at det ikke var noe å være redd for. Jeg begynte selvfølgelig å google litt rundt og det poppet opp alt fra høyere risiko for hjerteinfarkt og slag osv. Prøvde å legge fra meg dette og tenke at det ikke er noe farlig. Nå 4 mnd senere ble jeg plutselig bekymret igjen (må nevne at jeg har litt helseangst). Snuser også hvis det er relevant.Bør jeg være bekymret og bør vi utrede dette videre? Eller er det noe jeg kan gjøre selv for å få dette ned? Er så redd for å plutselig få hjerteproblemer eller noe i den duren. Hilsen bekymret jente 23 Anonymkode: cb152...e29 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/409638-h%C3%B8yt-homocystein-niv%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.