Gå til innhold

Klarer ikke styre meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke styre meg med tanke på mat og godteri, jeg spiser og spiser alt jeg kommer over. Da blir jeg vel nødt å slutte på seroquel og risperdal? Er jo det som gir meg denne sulten, og jeg blir ikke mett. Gruer meg litt til å ikke få sove, vil ikke bli dårlig heller men blir vel det. Da tar jeg av ihvertfall, er jeg viljesvak?

Skrevet

Vet ikke når jeg skal slutte med medisinen, men slutte må jeg. Tro det eller ei. Er lei av at dere sier jeg må slutte å spise så mye, det er ikke lett når man er sulten hele tiden. Putter i meg hva som helst. 

Skrevet

Putter i meg hva som helst. 

Da er det viktig at du ikke griper til kaloririk, næringsfattig mat og godteri, men til sunne erstatninger.  De finnes, og du har fått mange tips her tidligere.

Skrevet

Tja, jeg synes nok du forventer for store resultater i forhold til innsatsen du både ønsker og makter å legge ned. 

Jeg er enig i at AP kan gjøre det vanskelig å gå ned i vekt, men det det er faktisk mulig. Jeg synes det er rart at du overspiser på godteri, du kan jo like gjerne overspise på fisk og brokkoli, men du velger å spise kjeks og sjokolade f.eks. 

En diett-kur kan gi økt motivasjon og være en god start dersom man ønsker seg ned noen kilo, men da må man og gidde å sette seg inn i det du kaller "styr". Man må være bevisst på hva man putter inn, telle kalorier eller karbohydrater avhengig av hva man velger og legge litt sjel i dette. Det finnes en rekke matvarer som kan stabilisere blodsukkeret ditt og som igjen vil være med på å redusere den søtsugen du opplever, men det betyr at du blir nødt til å google, til å lese. 

At du seriøst vurderer å seponere alt av medisiner for å gå ned i vekt synes jeg er hinsides, du viser i såfall skremmende dårlig selvinnsikt. Ønsker du å bli innlagt? I ditt tilfelle vil du ha mer igjen for å gjøre noen små endringer i kostholdet ditt, fortsette med sukkerfritt og gå rundt sykehuset, jeg synes du har vært flink når du har klart dette, - og igjen, som nevnt tidligere, tenke langsiktig og ikke dette slankejaget.

Skrevet

Da er det viktig at du ikke griper til kaloririk, næringsfattig mat og godteri, men til sunne erstatninger.  De finnes, og du har fått mange tips her tidligere.

Det er ikke så lett, dere forstår ikke den store hungeren jeg har. Det er veldig vanskelig å motstå. 

Skrevet

Tja, jeg synes nok du forventer for store resultater i forhold til innsatsen du både ønsker og makter å legge ned. 

Jeg er enig i at AP kan gjøre det vanskelig å gå ned i vekt, men det det er faktisk mulig. Jeg synes det er rart at du overspiser på godteri, du kan jo like gjerne overspise på fisk og brokkoli, men du velger å spise kjeks og sjokolade f.eks. 

En diett-kur kan gi økt motivasjon og være en god start dersom man ønsker seg ned noen kilo, men da må man og gidde å sette seg inn i det du kaller "styr". Man må være bevisst på hva man putter inn, telle kalorier eller karbohydrater avhengig av hva man velger og legge litt sjel i dette. Det finnes en rekke matvarer som kan stabilisere blodsukkeret ditt og som igjen vil være med på å redusere den søtsugen du opplever, men det betyr at du blir nødt til å google, til å lese. 

At du seriøst vurderer å seponere alt av medisiner for å gå ned i vekt synes jeg er hinsides, du viser i såfall skremmende dårlig selvinnsikt. Ønsker du å bli innlagt? I ditt tilfelle vil du ha mer igjen for å gjøre noen små endringer i kostholdet ditt, fortsette med sukkerfritt og gå rundt sykehuset, jeg synes du har vært flink når du har klart dette, - og igjen, som nevnt tidligere, tenke langsiktig og ikke dette slankejaget.

Det er ikke lett, og jeg spiser frukt og...jeg spiser ALT jeg kommer over. Pærer er søtt og godt. Men ikke lurt å spise for mye av det heller. Jeg klarer ikke dette og da MÅ jeg kutte ut medisinen. Håper dere forstår det. 

Skrevet

Så du vil heller være slank og syk enn frisk og lubben?

Anonymkode: 89587...669

Skrevet

Det er ikke lett, og jeg spiser frukt og...jeg spiser ALT jeg kommer over. Pærer er søtt og godt. Men ikke lurt å spise for mye av det heller. Jeg klarer ikke dette og da MÅ jeg kutte ut medisinen. Håper dere forstår det. 

Nei, dette er tull Stjernestøv, dette er å lulle seg inn i galskap. Du kan spise grove knekkebrød, cottagecheese, avokado, omelett, du trenger ikke spise kjeks. Frukt er bra men der har du fruktsukkeret igjen som er med på å kludre med blodsukkeret. Du kan klare dette om du setter deg litt mindre mål og tenker langsiktig, men det virker det som om du ikke ønsker.

Skrevet

Det er ikke så lett, dere forstår ikke den store hungeren jeg har. Det er veldig vanskelig å motstå. 

Nei, det er ikke så vanskelig å forstå, faktisk er det mange som kjenner til problemet med ulvehunger og enkelte medisiner. Det å være uenig er ikke det samme som å ikke forstå. 

Skrevet

Nei, dette er tull Stjernestøv, dette er å lulle seg inn i galskap. Du kan spise grove knekkebrød, cottagecheese, avokado, omelett, du trenger ikke spise kjeks. Frukt er bra men der har du fruktsukkeret igjen som er med på å kludre med blodsukkeret. Du kan klare dette om du setter deg litt mindre mål og tenker langsiktig, men det virker det som om du ikke ønsker.

Nei det er ikke tull, jeg blir stor uansett hva jeg spiser. Ingen kan spise hele tiden. 

Skrevet

Vet seroquel og zyprexa og sånt fucker opp hjernen og man bryr seg ikke om annet enn å stappe i seg...

bytt medisin, jeg mener det!

Skrevet

Nei det er ikke tull, jeg blir stor uansett hva jeg spiser. Ingen kan spise hele tiden. 

Det er helt riktig, ingen kan spise hele tiden :-) Men du har jo faktisk klart å mobilisere viljestyrke i èn uke. Det er vanskelig å slanke seg også uten medisiner, iblant virker det som om du glemmer det.

Skrevet

Jeg har nå gått ned 10 kg etter At jeg sluttet på litium og zyprexa 

Skrevet

Nei, det er ikke så vanskelig å forstå, faktisk er det mange som kjenner til problemet med ulvehunger og enkelte medisiner. Det å være uenig er ikke det samme som å ikke forstå. 

Vet nå ikke jeg. Skulle ønske dere hadde tatt slike piller selv. 

Skrevet

Vet seroquel og zyprexa og sånt fucker opp hjernen og man bryr seg ikke om annet enn å stappe i seg...

bytt medisin, jeg mener det!

Får slutte med seroquel, det er bare så vanskelig å ikke sove :( Og hva skal jeg bytte til?

Skrevet

Får slutte med seroquel, det er bare så vanskelig å ikke sove :( Og hva skal jeg bytte til?

vallergan, imovane, apodorm, mogadon

anyiosykotika som fremmer søvn gjør en sulten

best å lære å sove på egenhånd ...

Skrevet

Det er helt riktig, ingen kan spise hele tiden :-) Men du har jo faktisk klart å mobilisere viljestyrke i èn uke. Det er vanskelig å slanke seg også uten medisiner, iblant virker det som om du glemmer det.

Ja det er vanskelig uten medisiner, så kan du tenke deg så vanskelig det er med medisiner. 

Skrevet (endret)

Vet nå ikke jeg. Skulle ønske dere hadde tatt slike piller selv. 

Jeg hører du sier dette og jeg synes det er en ganske råtten måte å diskutere på. Hadde f.eks Laban`s meninger vært mer verdifulle om hun hadde sendt deg hele medisinlisten fra sin primærlege? Hva vet du egentlig om Laban? Kanskje hun har gått på AP de siste 20 årene? Kanskje hun har en bror eller en søster som går på AP og som strever med det eksakt samme som deg. 

Jeg forstår at AP gjør mye surt i livet ditt, men det hjelper deg også til en langt mer stabil hverdag. Uansett om man går på medisiner eller ikke må man legge ned litt arbeid selv dersom det er noe man ønsker å oppnå. Ingenting kommer gratis for friske heller.

Ja det er vanskelig uten medisiner, så kan du tenke deg så vanskelig det er med medisiner. 

Det er vanskelig, selvsagt, ingen hevder noe annet. Men du kan få endel hjelp ved å spise riktig mat, mat som metter, ha grønnsaker tilgjengelig når du får ulvehunger. Istedet velger du å spise kjeks. Det er slike små endringer som kan hjelpe deg litt på vei men som du ikke gidder fordi det blir for mye "styr". 

Endret av XbellaX
Skrevet

Tror man blir litt trøtt av latuda ?

Å gjør man det? Her tar de ikke spiseproblemet mitt på alvor, da får jeg bare slutte da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...