Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Trine skrev:

Jeg tror nok jeg har den H-en gitt. Ikke at jeg klatrer så mye i trær lenger, men det er det heller ikke vanlig at voksne med adhd gjør. Allerede fra jeg var et foster var jeg veldig aktiv. I følge denne artikkelen har medisiner effekt på ca 3 av 4 av pasientene. http://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/article927681.ece

ok,

Jeg leste den ikke, men da tror jeg du har et poeng.

Jeg er mest hyper når ting blir vanskelige, da greier jeg ikke sitte stille, for jeg syns aktivitet og enda mer aktivitet gjør at man helt slipper tenke på evt vanskelige ting.

Derfor kom jeg på, at når jeg var barn og de skrev at jeg har en "flakkende uro", så har jeg dette fremdeles, særlig om det kommer frem følelser. Jeg takler følelser bedre nå for tiden, før begynte jeg å hoste, nå hoster jeg ikke, jeg puster rolig, fordi man vet jo følelser går over.

Men denne flakkende uroen tolker flere inne psykiatrien som tydelig adhd, men man kan få flakkende uro av omsorgssvikt også.

Skrevet
21 timer siden, Trine skrev:

Jeg fikk heller ingen søvnproblemer på høy dose, ikke fikk jeg noe mer energi heller. Men det er jo egentlig ikke energi jeg trenger, det går mer på motivasjon, det å komme igang, også klare å fokusere og konsentrere meg.

ok,

jeg kommer lettere i gang jeg. Men igjen, ender det med økt nervøsitet, noe jeg primært ikke har, jeg er veldig rolig og avslappet fra naturens side/personlighetsmessig, så er jo ikke det bra heller. Jeg er mye mer "våken" på sentralstimulerende, ikke i min egen verden, jeg får med meg mer av det rundt meg, ja jeg blir klart mindre autistisk i vertfall.

Skrevet
6 minutter siden, gråstein skrev:

Hva sier hun til at du bruker ADHD-medisin?

Hei!

Hun sa det skal jeg ikke gjøre. 

Men så sluttet hun å jobbe. Jeg er veldig glad i min pensjonerte psykiater, hun er så snill mot meg.

Men jeg kunne ikke diskutere medisiner med henne, hun bestemte alltid. Hun sa ofte at, vi blir enige, men det sier også overlegen, men igjen, er det de som bestemmer at vi blir enige, det er deres ord. En gang i fjor høst bestemte overlegen flere ting, jeg var uenig, og prøvde forklare mitt syn, men han avsluttet med at, "så er vi enige om det". ( dette stemmer ikke, jeg vet at jeg aldri var enig, men jeg er ikke så flink å argumentere og jeg henger etter pga av forsinket prossisering) ( faktisk sa jeg til overlegen nå på tirsdag at jeg greier ikke tenke så fort som deg,  å svare så kjapt, da sa han "joda det gjør du", men det gjør jeg ikke. Jeg liker ikke at de sier jeg greier ting jeg ikke greier, jeg vet at jeg har forsinket prossisering)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...