ISW Skrevet 27. januar 2016 Skrevet 27. januar 2016 Ikke lett å fylle dagene med noe. Akkurat det der må du få hjelp til. Det er noe paradoksalt at du på en side mener at du får gjort veldig lite, og på en annen side sliter med å få nok å fylle dagene med. Har du vurdert en form for tilrettelagt arbeid? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Skrevet 27. januar 2016 https://helsenorge.no/sykdom/sovnproblemer/gode-rad-for-bedre-sovnJo takk, men de skriver jo her at jeg ikke har søvnproblemer. Det er helt normalt å sove dårlig og opphakket. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Skrevet 27. januar 2016 Akkurat det der må du få hjelp til. Det er noe paradoksalt at du på en side mener at du får gjort veldig lite, og på en annen side sliter med å få nok å fylle dagene med. Har du vurdert en form for tilrettelagt arbeid?Det er fullt der de har tilrettelagt arbeid. Jeg kunne jo gått litt på dagsenteret. 0 Siter
laban Skrevet 27. januar 2016 Skrevet 27. januar 2016 Ikke lett å fylle dagene med noe. Er det ingen organisasjon eller andre som trenger hjelp av frivillige der du bor? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Skrevet 27. januar 2016 Er det ingen organisasjon eller andre som trenger hjelp av frivillige der du bor?Jo de har jo frivillighetssentral, men tror man må være ganske stabil for å jobbe der. Ei på nav sa jeg kunne besøke eldre mennesker, men man skal være i form og til det. 0 Siter
Trine Skrevet 27. januar 2016 Skrevet 27. januar 2016 seks, men nå sovnet jeg litt for jeg gikk å la meg. Du bør unngå å sove på dagtid. Det er ikke farlig å være trøtt en dag. Om du ønsker å sove mer enn 6-7 timer på natten så tror jeg du må være mer aktiv på dagen. At du nå, så kort tid etter at du sluttet på medisinene, klarer åsove 6 timer syns jeg er bra. Du må nok bare akseptere at døgnet har flere timer enn du ønsker. Man kan faktisk bli sliten av for mye søvn også. Kanskje opplever du etterhvert at du får mer overskudd og trang til å gjøre noe nå som du sover mer normalt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Skrevet 27. januar 2016 Du bør unngå å sove på dagtid. Det er ikke farlig å være trøtt en dag. Om du ønsker å sove mer enn 6-7 timer på natten så tror jeg du må være mer aktiv på dagen. At du nå, så kort tid etter at du sluttet på medisinene, klarer åsove 6 timer syns jeg er bra. Du må nok bare akseptere at døgnet har flere timer enn du ønsker. Man kan faktisk bli sliten av for mye søvn også. Kanskje opplever du etterhvert at du får mer overskudd og trang til å gjøre noe nå som du sover mer normalt.Ok, forstår ikke at dette kan være normalt. Er oppe om natten og sover i rykk og napp. Trodde ikke det var sånn folk sov. Men jeg skal jo ingenting om dagen, men at folk orker da. Har tenkt å begynne å gå litt på dagsenteret. 1 Siter
ISW Skrevet 27. januar 2016 Skrevet 27. januar 2016 Det er fullt der de har tilrettelagt arbeid. Jeg kunne jo gått litt på dagsenteret. OK.Hva gjør man egentlig på et dagsenter? (har lurt litt på det). 0 Siter
laban Skrevet 27. januar 2016 Skrevet 27. januar 2016 Jo de har jo frivillighetssentral, men tror man må være ganske stabil for å jobbe der. Du må undersøke lokalt hva de har behov for, det er slett ikke sikkert du må forplikte deg til så mye. Flere steder trenger de f.eks. folk som kan være tur- eller telefonvenner med noen. Se om "din" frivillighetssentral har webside eller beskrivelse her: http://frivilligsentral.no/ 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Skrevet 27. januar 2016 OK.Hva gjør man egentlig på et dagsenter? (har lurt litt på det).Er sosial og sitter og drikker vann og kaffe, så har de biljard bord der og i kjelleren. Men tror ikke det er noe for meg, det kan jeg ikke. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Skrevet 27. januar 2016 Du må undersøke lokalt hva de har behov for, det er slett ikke sikkert du må forplikte deg til så mye. Flere steder trenger de f.eks. folk som kan være tur- eller telefonvenner med noen. Se om "din" frivillighetssentral har webside eller beskrivelse her: http://frivilligsentral.no/Ok, syns det virker litt skummelt. Skal jeg være der for noen andre? Men har tenkt å besøke en eldre nabo av og til, lovet å komme igjen da jeg var der i jula. Så har jeg ikke vært der igjen enda. 0 Siter
ISW Skrevet 27. januar 2016 Skrevet 27. januar 2016 Er sosial og sitter og drikker vann og kaffe, så har de biljard bord der og i kjelleren. Men tror ikke det er noe for meg, det kan jeg ikke. Høres jo koselig ut det 0 Siter
laban Skrevet 27. januar 2016 Skrevet 27. januar 2016 Er sosial og sitter og drikker vann og kaffe.Begynn i koret i stedet Snakket du med hun du kjenner der? 0 Siter
laban Skrevet 27. januar 2016 Skrevet 27. januar 2016 Ok, syns det virker litt skummelt. Skal jeg være der for noen andre? Sjekk først hva "din" sentral skriver om behovet (send evt. en e-post og be om litt uforpliktende informasjon), de driver på ulike måter. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Skrevet 27. januar 2016 Høres jo koselig ut det Ja kan jo gå der 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Skrevet 27. januar 2016 Sjekk først hva "din" sentral skriver om behovet (send evt. en e-post og be om litt uforpliktende informasjon), de driver på ulike måter. De hadde ikke web side men stod en e.post adresse. Tror jeg begynner med den gamle naboen. 0 Siter
Gjest Liten40 Skrevet 27. januar 2016 Skrevet 27. januar 2016 Ikke glem at man får abstinenser av å slutte med seroquel. Jeg sov ikke ordentlig på en lang stund. Bare kaldsvetta og var lysvåken. Det vil si at om noen uker, kanskje en måned vil søvnen bli bedre enn nå. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Skrevet 27. januar 2016 Ikke glem at man får abstinenser av å slutte med seroquel. Jeg sov ikke ordentlig på en lang stund. Bare kaldsvetta og var lysvåken. Det vil si at om noen uker, kanskje en måned vil søvnen bli bedre enn nå.Å burde kanskje ha trappet ned da, men jeg får bare holde ut. De skriver jo her at det er normalt å sove dårlig og lite. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Skrevet 27. januar 2016 Begynn i koret i stedet Snakket du med hun du kjenner der?Det var det da, har angst for det. Har ikke snakket med henne. 0 Siter
PNG Skrevet 27. januar 2016 Skrevet 27. januar 2016 OK.Hva gjør man egentlig på et dagsenter? (har lurt litt på det).Spiller brettspill etc, mens andre jobber og ser hva slags greier man holder på med. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.