Gå til innhold

Utslett/blemmer på magen

Anbefalte innlegg

For noen dager siden fikk jeg plutselig et merkelig utslett på magen, på høyre side ca ti cm over navlen. Mange små prikker tett I tett, som etter noen dager ble til væskefylte blemmer.  Området vokser litt hver dag og er nå ca 3cm x 7 cm.Det klær egentlig ikke, men det svir litt, som om huden under og rundt er solbrent. Bak på ryggen har jeg også et område som kjennes solbrent ut, men det er det ingen blemmer eller utslett. 

Hva kan dette Være tro? Har ikke spist noe spesielt eller Vært fysisk borti noe spesielt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409757-utslettblemmer-p%C3%A5-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helvetesild

Anonymkode: c5a6e...425

Ja, det tror jeg faktisk det kan være! Kikket på en del bilder, og noen av dem likner ja. Trodde egentlig helvetesild var mye verre, men det så ut som om en kunne ha det i mild grad også. Ringte legekontoret nå i stad, og jeg skulle få komme en tur i dag så legen kunne få se på det.

8 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja, det tror jeg faktisk det kan være! Kikket på en del bilder, og noen av dem likner ja. Trodde egentlig helvetesild var mye verre, men det så ut som om en kunne ha det i mild grad også. Ringte legekontoret nå i stad, og jeg skulle få komme en tur i dag så legen kunne få se på det.

Hei!

Det tror jeg er helvetesild, jeg har hatt det en gang.

Men for to år siden fikk jeg noe som lignet på helvetesild, men ikke så vondt som første gang, men legen sa at det ikke var helvetesild. Jeg smurte på en kortison krem, for det var små hevelser og var ømt og vondt som kraftig solbrent, det gikk bort etter noen uker, men området ble større over de første to ukene. Fikk aldri noe svar på hva det kunne være.Men det hjalp med kortoson kremen. Den gangen hadde jeg fått en parfyme, noe jeg aldri bruker, så jeg lurte litt på om det var den, har ikke turt bruke den igjen:-)

Når jeg fikk helvetesild hjalp det med noe som het hvitvask, det lindret.

Den 29. januar 2016 at 9.28, påskelilje skrev:

Legen trodde det var Helvetesild ja. Tok prøve av blemmene og sendte til lab. Fikk en hestekur med Zovirax 800 mg i en uke, for å forhindre vedvarende smerter i området i etterkant av utslettet.

Jeg mistenkte det ja. Din beskrivelse av utslettet var veldig likt det utslettet jeg hadde når jeg fikk helvetesild konstantert etter at min sønn hadde hatt vannkopper. Håper det er på retur? God bedring!

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistenkte det ja. Din beskrivelse av utslettet var veldig likt det utslettet jeg hadde når jeg fikk helvetesild konstantert etter at min sønn hadde hatt vannkopper. Håper det er på retur? God bedring!

Ja, det var Helvetesild. Fikk svar på labprøve: "Det ble påvist Varicela Zoster virus i prøven fra utslettet ditt. Det bekrefter diagnosen Herpes Zoster/Helvetesild."

I dag er siste dag med Zovirax, og utslettet er bleknet veldig, og svir ikke noe lenger, bare klør litt av og til.

5 timer siden, påskelilje skrev:

Ja, det var Helvetesild. Fikk svar på labprøve: "Det ble påvist Varicela Zoster virus i prøven fra utslettet ditt. Det bekrefter diagnosen Herpes Zoster/Helvetesild."

I dag er siste dag med Zovirax, og utslettet er bleknet veldig, og svir ikke noe lenger, bare klør litt av og til.

Høres bra ut :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...