Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har fått en bekreftet graviditet med IVF. Eggene ble satt inn 17.12. og blodprøven på RH 28.12. viste at jeg endelig har blitt gravid. Vi er satt opp på UL 31.01.

Jeg bekymrer meg over smerter/stikking i magen. Det er ikke på samme sted hele tiden. Spesielt hvis jeg setter meg fort opp av sofaen eller sengen, er det som om noe vrenger seg på den ene siden.

Jeg tenker mye på om eggene kan ha festet seg utenfor livmoren. Har lest at med PCO og Endo. har eggene lettere for å feste seg feil.

Jeg har ikke ikke hatt noen form for bløding etter innsettingen.Er litt kvalm om morgenen + trøtt og slapp.

Spørsmålet er vel egentlig om jeg bør ha UL tidligere en 31.01., eller er det vanlig med slike mage smerter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40995-smerter-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og gratulerer!

Jeg er også IVF-mamma (og IVF-gravid igjen!)

Når det gjelder disse stikkingene/rivingene du kjenner ved brå bevegelse, så tror jeg det er helt normalt. Det er strekking av livmorbåndene, har jeg latt meg fortelle.

Jeg har hatt disse i begge svangerskapene. Det kommer særlig om jeg brått nyser, vender meg raskt i senga, etc. Skikkelig vondt, og oftes bare i den ene siden hver gang.

Men, det er jo klart, er du svært bekymret, burde du jo snakke med en lege. Men hadde det vært utenfor livmora, tipper jeg du ville hatt vondt mer jevnt, samt at man ofte får vondt i skuldra på den siden hvor fosteret har festa seg i egglederen.

La oss høre hvordan det går!

Klem....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40995-smerter-i-magen/#findComment-154278
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Litt diffuse smerter og stikkinger er helt vanlig tidlig i svangerskapet. Jeg kan ikke se ut i fra det du beskriver, at det skulle være noe som minner om svangerskap utenfor livmoren. De som opplever dette, vil fortelle om smerter som er vedvarende og som blir verre for hver dag, altså ikke noe som kommer og går. Etter en stund vil smertene være så uholdbare at man evt. blir innlagt hvis det ikke blir diagnostisert tidligere. Jeg kan ikke se at du har noen grunn til å fremskynde UL, så lenge smertene er av den typen du beskriver.

Gratulerer med svangerskap. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40995-smerter-i-magen/#findComment-154663
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...