Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har daglige smerter i høyre eggstokk og lysken. Smertene blir verre utover kvelden og forstyrret nattesøvnen. Noen ganger vondt å tisse (føles som urinveisinfeksjon ) og har ved flere anledninger tatt urinprøver der svaret var negativt. Har tatt ct av magen (for to mnd siden), viste en cyste på venstre eggstokk, men ingen på høyre. Fikk mensen for første gang når jeg var 13 år, og aldri hatt mye smerter under mensen. Smertene på høyre side har startet ca for 8 mnd siden, har begynt å få så sterke smerter etter mensen (noen ganger under mensen osgå). Det er veldig vondt, og det hjelper ikke med Ibux, Paracet. Plagene påvirker mer og mer i dagliglivets aktiviteter. Hva kan jeg gjøre? Hva tror du smertene kan skyldes?

Er jente på 26 år, ingen barn

Anonymkode: e27b9...41b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409955-vondt-i-eggstokken-p%C3%A5-den-ene-siden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du bør få utført en gynekologisk undersøkelse med ultralyd. Det må skje hos en spesialist i gynekologi. Da kan det bli avklart hva slags cyste det dreier seg om på venstre side. Det kan være endometriose, en godartet tilstand hvor vev som ligner på livmorens slimhinne er plassert på bukhinne eller eggstokker. Tilstanden kan bare påvises ved laparoskopi (kikkhullsoperasjon) hvor man samtidig kan operere, og det kan etterbehandles med hormoner. Men få tilstanden vurdert av gynekolog.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...