Gå til innhold

Jeg tok ett valg!!!!

Anbefalte innlegg

Jeg tok ett valg og har flyttet fra min samboer som var over middels glad i alkohol og drikke seg dritings og som også gikk utover barna!

Men det er vondt,veldig vondt.Jeg sitter nå med en følelse av skyld,skyld ovenfor mine barn,at de må være med på denne vonde flyttingen. Men vi har pratet masse om hvorfor og de sier de forstår.  De er 11 og 16 år. Han er ikke far til de.

Nei dette var ett grusomt valg,burde vært ett lett, men det var det ikke. 

Dette er helt ferskt brudd og alle sier at det vil ta tid,men det blir bedre,det kan jo bare bli bedre 👍

Anonymkode: ace41...f6f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409995-jeg-tok-ett-valg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok ett valg og har flyttet fra min samboer som var over middels glad i alkohol og drikke seg dritings og som også gikk utover barna!

Men det er vondt,veldig vondt.Jeg sitter nå med en følelse av skyld,skyld ovenfor mine barn,at de må være med på denne vonde flyttingen. Men vi har pratet masse om hvorfor og de sier de forstår.  De er 11 og 16 år. Han er ikke far til de.

Nei dette var ett grusomt valg,burde vært ett lett, men det var det ikke. 

Dette er helt ferskt brudd og alle sier at det vil ta tid,men det blir bedre,det kan jo bare bli bedre 👍

Det er det beste valget du har gjort! Ikke ha dårlig samvittighet for at du flytter ungene ut, om du hadde fortsatt å bo sammen med en alkoholiker derimot - da skulle du vært breddfull av dårlig samvittighet! Nå har du vist at du er en god mor, du har tatt ansvar og gjort det eneste rette overfor barna dine. *stor klem* :) Lykke til videre! Jeg er temmelig sikker på at du ganske snart vil innse at dette var det eneste rette og at tingene blir mye bedre heretter.

Og om han skulle komme krypende å be dere flytte tilbake og love å slutte å drikke så sleng døra i ansiktet på ham. Han kommer ikke til å forandre seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409995-jeg-tok-ett-valg/#findComment-3678947
Del på andre sider

Han er iskald, veldig iskald og følelsesløs. Han viser ingenting. Ville ikke snakke om alkoholen,ble småhissig og bare avfeide det. Svarte bare ja,tja og bryr meg ikke på alt. Ikke interessert i å snakke om deling av ting eller lån. Han pakket litt saker og reiste avgårde så vi pakket flyttelass alene. Så jeg tok med meg det jeg kunne og ville. 

Det blir bedre, det vet jeg,men nå er det bare så vondt 😔 Se mitt tidligere innlegg her som heter :Hva ville du gjort 😉

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409995-jeg-tok-ett-valg/#findComment-3678951
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er iskald, veldig iskald og følelsesløs. Han viser ingenting. Ville ikke snakke om alkoholen,ble småhissig og bare avfeide det. Svarte bare ja,tja og bryr meg ikke på alt. Ikke interessert i å snakke om deling av ting eller lån. Han pakket litt saker og reiste avgårde så vi pakket flyttelass alene. Så jeg tok med meg det jeg kunne og ville. 

Det blir bedre, det vet jeg,men nå er det bare så vondt 😔 Se mitt tidligere innlegg her som heter :Hva ville du gjort 😉

Godt å lese at du klarte å ta valget om å flytte!

At det gjør vondt nå, har kanskje like mye sammenheng med tapet av en drøm om et godt samliv som tapet av hva du faktisk hadde sammen med ham.

Fokuser på at dette er nødvendig av hensyn til deg og barna dine. Du har et ansvar i forhold til også å beskytte dine barn mot å vokse opp i et såpass destruktivt forhold.

Lykke til fremover:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409995-jeg-tok-ett-valg/#findComment-3678953
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

AnonymBruker
Den 13.2.2016 at 10.17, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann, så mitt svar blir vel annerledes. Tror du gjorde rett i å flytte ut. Da skåner du deg selv og barna. Men jeg er dypt uenig med Lillemus som skrev "Og om han skulle komme krypende å be dere flytte tilbake og love å slutte å drikke så sleng døra i ansiktet på ham. Han kommer ikke til å forandre seg."

Barna deres har også interesser i dette, de har rett på å ha en far som alle andre. Skulle han si fra at han vil tilbake, så si at han må slutte helt å drikke og være klin edru lenge nok til at du kan stole på at det holder. Og dessuten at han får legge av seg den kalde stilen mot deg. Si at du vil se forandring først. Spør om han er villig til å dra på en avrusningsklinikk eller noe sånt.

Anonymkode: e8ef9...6f8

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409995-jeg-tok-ett-valg/#findComment-3687748
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...