Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var hos min lege idag og målte mitt SF ml. Jeg er 21 uker på vei og SF målet mitt var 17 cm for tre uker siden var det 16?

Er ikke dette veldig lite?? alt det andre var bra med blodtrykk og fosterlyd og legen mente at det ike var noe å engste seg for men jeg synes det er så lavt? ligger jo under rett i kant med det hvite og det grønne på helsekortet?

Hva synes du? er dette noe å bekymre seg for? Jeg kjenner liv hver dag og føler jo selv at magen har vokst?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41005-lavt-sf-m%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det skulle ikke forundre meg om den knappe stigningen i SF-målet ditt skyldes målefeil, enten ved at det er to forskjellige som har målt deg eller av andre årsaker. Tidlig i svangerskapet skal det ikke så mye til for at man måler litt for lite eller litt for mye. Hvorvidt du hadde full blære første gang, kan også ha innvirkning på målet ditt. Jeg vil anbefale deg å ikke ta dette så tungt inntil videre. At du har vokst og at det er mye liv, er vel så viktig som de cm som blir målt. Det som blir viktig nå framover, er at du ikke flater ut på SF-målingene eller at stigningen er altfor lav. Det er først etter flere målinger at man kan se noen klar tendens.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41005-lavt-sf-m%C3%A5l/#findComment-154662
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...