Gå til innhold

Gikk opp 2 kilo under mensen som ikke går bort

Anbefalte innlegg

Sist menstruasjon var rar. Jeg blødde kun 1 dag skikkelig mot flere dager vanligvis. I tillegg gikk jeg opp 2 kilo over natta, som jeg ofte gjør, men da forsvinner de etter at mensen er ferdig. Det gjorde de ikke denne gangen. Det er over 2 uker siden mensen var ferdig, men fremdeles sitter kiloene på. Jeg har en sånn vekt som måler fett/vann/muskler og der ser det ut som jeg gikk opp i prosent på alle områder, men jeg trodde selv det var vann? Er vel vanlig å gå opp i vann under mensen, så rart at vekta sier at både muskler og fett også har gått opp. Jeg ser at jeg får skikkelige merker etter sokker/truser også så mistenker jo sterkt at det er vann. Var hos legen tilfeldigvis og tok det opp med henne, men hun sier hun aldri hadde hørt om at man gikk opp i vann under mensen? (dette var en vikarlege som jeg fikk dårlig inntrykk av). Vanndrivende fikk jeg ihvertfall ikke. Googler man finner man symptomer på eggstokkreft og det som verre er, så man blir jo bekymret. Er 100% i form ellers. Kan nevne at jeg har lavt stoffskifte som skal være velregulert, men er noen måneder siden sist jeg tok blodprøver så har tatt nye nå, så får vi se..PS! Er ikke gravid, ingen sjanse for det. 

What to do? Føler meg så kvapsete og irriterer meg sånn

Fortsetter under...

Jeg har alltid hørt at de 2 kg man gjerne går opp før mens er vann. Har aldri forstått meg på sånne vekter som menes å kan måle fettprosent o.s.v. Hvordan kan det skje bare ved å stå på en vekt? Jeg kan forstå at du ikke fikk vanndrivende for dette, det får man i alvorlige tilfeller. Kanskje forsvinner disse kg etter neste mensen. At du får merker etter sokker/truse tyder på at du har mye vann i kroppen. Jeg får alltid merker etter klær og har sikkert for mye vann i kroppen. Men det er vel ikke noe man gjør noe med før man begynner å snakke ødem? Jeg fikk forresten væskeopphopning i den ene armen en gang. Var en naturlig forklaring på det. Det tok 6 uker før armen var tilbake i normal str.

Jeg ville ikke bekymret meg for disse 2 kg. De forsvinner helt sikkert etterhvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...