Gå til innhold

Nhd om hva som er sykt.

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 minutter siden, DRONE1 skrev:

Det er nok fordi du ikke tar til deg rådene har gir...

Så da skal han ikke svare meg for resten av livet? Jeg samarbeider jo med psykiatrien her nå da. 

Skrevet
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok, får prøve uten seroquel snart da. 

Det kan jo være at du trenger mer søvn pga sykdom. Dette er bare anbefallinger. Noen klarer seg fint med 5 timer, andre trenger 12 timer. 7-9 timer er normalen.

Skrevet
12 minutes ago, stjernestøv said:

Så da skal han ikke svare meg for resten av livet? Jeg samarbeider jo med psykiatrien her nå da. 

Han prioriterer vel andre som følger de rådene de får, vil jeg tro.

Skrevet
1 minutt siden, DRONE1 skrev:

Han prioriterer vel andre som følger de rådene de får, vil jeg tro.

Men jeg har jo fulgt mange av rådene hans og, forstår ikke hva jeg ikke har fulgt. Forstår ikke hva han mener, har det med medisiner å gjøre? Kjedelig å aldri få svar fra NHD da. 

Skrevet
2 minutes ago, stjernestøv said:

Men jeg har jo fulgt mange av rådene hans og, forstår ikke hva jeg ikke har fulgt. Forstår ikke hva han mener, har det med medisiner å gjøre? Kjedelig å aldri få svar fra NHD da. 

Er nok fordi du roter og tuller med medisinene.

Skrevet
7 minutter siden, Trine skrev:

Det kan jo være at du trenger mer søvn pga sykdom. Dette er bare anbefallinger. Noen klarer seg fint med 5 timer, andre trenger 12 timer. 7-9 timer er normalen.

Ok får se hvordan det går uten seroquel. 

Skrevet
2 minutter siden, DRONE1 skrev:

Er nok fordi du roter og tuller med medisinene.

Ja er vel det da. 

Skrevet
1 hour ago, Inner self said:

Jeg har en annen "tro" nå, men det kom etter lang tid som ateist. Og det er ikke kristendom, eller særlig sykt.

Satanus Sanctus?

Skrevet
1 hour ago, stjernestøv said:

Finnes det ett råd du har fulgt? :rolleyes:

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vurdering av sykdom eller ikke baserer seg på subjektiv lidelse og/eller nedsatt funksjon.

Skrevet
56 minutter siden, PNG skrev:

Stjernestøv har vel fulgt adskillig flere råd enn du har?

Skrevet
8 timer siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren mente at jeg ikke vsr psykotisk,og ikke trengte innleggelse. Har jo fått høre noe ant her inne,han mente jeg måtte få ha min tro. Jeg vet at frosken er enig i det,så lenge jeg ikke er redd er det ok. Sykepleieren liker å snakke med meg om min tro,selv om ikke han trodde på det. 

Jeg synes det er superviktig at du samarbeider med fact-teamet som har behandlingansvar for deg, - og det gjør du jo for tiden:-) Jeg synes også det er viktig at du ikke bruker for mye tid daglig på åndelige temaer, men det vet du jo allerede.

I tillegg synes jeg at en del av tilbakemeldingene du har fått er kjipe. Du har rett til å være deg selv, og det må være greit at du i samarbeid med behandler er opptatt av å finne frem til en optimal medisinering. Jeg vil ikke synes det er noen god ide om dere prøver å seponere alle medisiner, men tenker at dere kan fortsette å prøve dere frem slik dere gjør nå.

For din egen del, så tror jeg det er en fordel om du skriver mindre om åndelighet på dol.

Skrevet
42 minutes ago, frosken said:

Stjernestøv har vel fulgt adskillig flere råd enn du har?

Det er egentlig merkelig hvor stor "faglig" respekt du får her inne, som ikke eier grenser for hvor personfokusert du kan gjøre en debatt. Og når det er sagt, så har jeg 0% problemer med å innrømme at jeg ikke følger råd, ikke at jeg bryr meg noe om det. Mitt svar var basert på en saklig vurdering av at stjernestøv ikke følger rådene, og det valgte jeg å poste i og med at hun sa hun fulgte masser av rådene.

Skrevet
11 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Vurdering av sykdom eller ikke baserer seg på subjektiv lidelse og/eller nedsatt funksjon.

Ok takk, da er jeg ikke syk :) 

Skrevet
10 timer siden, frosken skrev:

Jeg synes det er superviktig at du samarbeider med fact-teamet som har behandlingansvar for deg, - og det gjør du jo for tiden:-) Jeg synes også det er viktig at du ikke bruker for mye tid daglig på åndelige temaer, men det vet du jo allerede.

I tillegg synes jeg at en del av tilbakemeldingene du har fått er kjipe. Du har rett til å være deg selv, og det må være greit at du i samarbeid med behandler er opptatt av å finne frem til en optimal medisinering. Jeg vil ikke synes det er noen god ide om dere prøver å seponere alle medisiner, men tenker at dere kan fortsette å prøve dere frem slik dere gjør nå.

For din egen del, så tror jeg det er en fordel om du skriver mindre om åndelighet på dol.

Ok, ja jeg samarbeider jo nå :) 

Skal ikke skrive om åndelige ting her mer, folk overreagerer bare. 

Skrevet
12 timer siden, PNG skrev:

Jepp :) 

Skrevet (endret)
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok takk, da er jeg ikke syk :) 

Kanskje du kan moderere dette standpunktet litt? Slik jeg ser det, så har du en kronisk psykisk lidelse, noe som også er årsaken til at funksjonsnivået ditt er noe lavere enn hva som gjelder de fleste (mht. jobb og annen aktivitet). De siste ukene har du hatt en form for tenkning som en del personer forbinder med forverring av din psykiske lidelse. Du mener du ikke er blitt verre, og så lenge du ikke opplever subjektivt ubehag (som at du blir redd og mister taket på hva som er reelle farer) eller du ikke fungerer dårligere i hverdagen enn du pleier (du lager fortsatt mat, går tur, steller deg osv. ) så er det forsvarlig å fortsatt se om nåværende medisinering kan gi deg bedre livskvalitet enn du har hatt det siste året.

Hvis du klarer å begrense din opptatthet av det åndelige til å ikke bli mer dominerende enn det er akkurat nå, så tror jeg dette kan gå bra. Dersom du derimot velger å bruke mer og mer tid på tanker om det åndelige, så tror jeg du kommer til å bli sykere.

Endret av frosken
Skrevet
7 minutter siden, frosken skrev:

Kanskje du kan moderere dette standpunktet litt? Slik jeg ser det, så har du en kronisk psykisk lidelse, noe som også er årsaken til at funksjonsnivået ditt er noe lavere enn hva som gjelder de fleste (mht. jobb og annen aktivitet). De siste ukene har du hatt en form for tenkning som en del personer forbinder med forverring av din psykiske lidelse. Du mener du ikke er blitt verre, og så lenge du ikke opplever subjektivt ubehag (som at du blir redd og mister taket på hva som er reelle farer) eller du ikke fungerer dårligere i hverdagen enn du pleier (du lager fortsatt mat, går tur, steller deg osv. ) så er det forsvarlig å fortsatt se om nåværende medisinering kan gi deg bedre livskvalitet enn du har hatt det siste året.

Ja det er jo sant, er jo ufør og hadde ikke klart å jobbe. Det er ikke så mye jeg klarer i grunn, har jo for det meste sett på youtube videoer...noe jeg skal begrense. Har lyst å lese om pleiadene, har en bok om dem :) Nei jeg er ikke redd enda iallefall, bare tenker "Bring it on", vil ha mer åndelige opplevelser. Men jeg bør jo slutte med seroquel, det er bare det at jeg elsker å sove. Sykepleieren sa jo jeg kunne prøve å slutte med dem, får se. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Ja det er jo sant, er jo ufør og hadde ikke klart å jobbe. Det er ikke så mye jeg klarer i grunn, har jo for det meste sett på youtube videoer...noe jeg skal begrense. Har lyst å lese om pleiadene, har en bok om dem :) Nei jeg er ikke redd enda iallefall, bare tenker "Bring it on", vil ha mer åndelige opplevelser. Men jeg bør jo slutte med seroquel, det er bare det at jeg elsker å sove. Sykepleieren sa jo jeg kunne prøve å slutte med dem, får se. 

Hvorfor mener du at du bør slutte med Seroquel? Jeg tenker at det akkurat nå vil være lurt å ikke innføre noen endringer på ganske lang tid. Du er tydeligvis mer aktivert (noe som kan være både positivt og negativt), og jeg synes du skal bruke god tid nå på å stabilisere deg akkurat der du er. Fokuser på at det er viktig at du går en tur hver dag, og at du helst også bør dra litt på dagsenteret slik at du ser mer folk i hverdagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...