AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Hei til deg. Jeg er ei kvinne på 36 år som har de siste ukene hatt litt kløe på kjønnsleppene og irritasjon og ubehag inni kjeden. Merker godt ubehaget inni kjeden da blir det litt vondt. Har brukt vivag kur, men merket ikke noe da jeg hadde mensen, men etter mensen så har jeg fått ubehaget igjen. jeg har og smurt meg med canesten salve hver dag litt og. Men ennå har jeg ikke blitt kvitt dette her. Lurer på hva annet jeg skal gjøre. Skal jeg fortsette med behandlingen eller gå til legen å få diflucan sopp tabl? tror jeg trenger en ny kur også, men har brukt vivag mye så lurer på om den kan virke dårligere da? Begynner å tenke på om jeg kan ha blitt smittet av kjønnssykdom også. Har ikke mer en normalt med utflod, Jeg kjenner heller ikke noe ubehagelig lukt, Begynner å gå meg litt på nervene nå føler jeg, så håper på gode råd. Anonymkode: 874dd...f10 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410205-sopp-eller-ubalanse-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Det typiske ved sopp er et hvitt klumpet (‘cottage-cheese’) utflod som medfører kløe og lokal irritasjon i skjeden og spesielt omkring skjedeinngangen. Behandlingen er lokal med stikkpiller og/eller krem, evt tabletter til å spise. Vivag inneholder melkesyretabletter som er de normale bakterier i skjeden. De sørger for at pH er lavt og hindrer andre bakterier i å trenge inn. En annen vanlig infeksjon er ‘bakteriell vaginose’ hvor det er ubalanse i sammensetting av bakterier i skjeden så melkesyrebakteriene fortrenges av andre bakterier. Det medfører høyt pH og ofte vond lukt, lukt som av råtten fisk. Irritasjon og kløe ved kjønnsleppene kan også ha andre årsaker, eksem eller hudlidelse som f.eks. lichen. I og med at du har hatt plagene lenge uten effektiv behandling, synes jeg du før få din lege til å se på det og evt ta prøver. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410205-sopp-eller-ubalanse-i-underlivet/#findComment-3681710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.