Hypokondergutten Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Hei! Har problemer med avføringen min, fargen er normal å ingenting galt dær, men størrelse, form og fasthet forandrer seg hyppig. Har da tatt dette opp med lege som har bare tatt blodprøver av meg. Legen satt diagnosen irritabel tarm. Har hørt at man ikke kan sette denne diagnosen uten at alle andre sykdommer er utelatt. Kan vell også si at mengden avføring endrer seg også. De fleste dagene kommer det like mye ut cirka, men plutselig så har jeg en dag da jeg fylller hele doskåla. Vet dette kanskje er ekkelt å lese, men blir gal av all denne sykdomsangsten, føler at det legen har gjrt ikke er godt nok i mitt tilfelle, men alle andre sier at det er mere enn nok. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410391-vekslende-avf%C3%B8ring-irritabel-tarm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 24 minutter siden, Hypokondergutten skrev: Hei! Har problemer med avføringen min, fargen er normal å ingenting galt dær, men størrelse, form og fasthet forandrer seg hyppig. Har da tatt dette opp med lege som har bare tatt blodprøver av meg. Legen satt diagnosen irritabel tarm. Har hørt at man ikke kan sette denne diagnosen uten at alle andre sykdommer er utelatt. Kan vell også si at mengden avføring endrer seg også. De fleste dagene kommer det like mye ut cirka, men plutselig så har jeg en dag da jeg fylller hele doskåla. Vet dette kanskje er ekkelt å lese, men blir gal av all denne sykdomsangsten, føler at det legen har gjrt ikke er godt nok i mitt tilfelle, men alle andre sier at det er mere enn nok. Du blir neppe mindre engstelig av å stille mange spørsmål her inne - eller å Google symptomer og sykdommer hele tiden. Jeg synes du skal be om behandling for din helseangst i stedet for å gjøre ting egnet til å øke angsten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410391-vekslende-avf%C3%B8ring-irritabel-tarm/#findComment-3683953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 29 minutter siden, Hypokondergutten skrev: Hei! Har problemer med avføringen min, fargen er normal å ingenting galt dær, men størrelse, form og fasthet forandrer seg hyppig. Har da tatt dette opp med lege som har bare tatt blodprøver av meg. Legen satt diagnosen irritabel tarm. Har hørt at man ikke kan sette denne diagnosen uten at alle andre sykdommer er utelatt. Kan vell også si at mengden avføring endrer seg også. De fleste dagene kommer det like mye ut cirka, men plutselig så har jeg en dag da jeg fylller hele doskåla. Vet dette kanskje er ekkelt å lese, men blir gal av all denne sykdomsangsten, føler at det legen har gjrt ikke er godt nok i mitt tilfelle, men alle andre sier at det er mere enn nok. Med angst for sykdommer blir det sjelden nok. Som du skriver i et annet innlegg, hvor jeg også har svart deg, blir det kun brannslukking. Det er derfor begrenset hvilken verdi ytterligere undersøkelser har. Det du beskriver er normalvariasjoner i avøringsmønster og ingen symptomer på alvorlig sykdom. Det er altså ikke avføringsmønsteret ditt som er hovedproblemet, det er angsten din. Og det er den du må få hjelp med. Anonymkode: ea387...2cb 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410391-vekslende-avf%C3%B8ring-irritabel-tarm/#findComment-3683957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
1980gutten Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 1 time siden, Hypokondergutten skrev: Hei! Har problemer med avføringen min, fargen er normal å ingenting galt dær, men størrelse, form og fasthet forandrer seg hyppig. Har da tatt dette opp med lege som har bare tatt blodprøver av meg. Legen satt diagnosen irritabel tarm. Har hørt at man ikke kan sette denne diagnosen uten at alle andre sykdommer er utelatt. Kan vell også si at mengden avføring endrer seg også. De fleste dagene kommer det like mye ut cirka, men plutselig så har jeg en dag da jeg fylller hele doskåla. Vet dette kanskje er ekkelt å lese, men blir gal av all denne sykdomsangsten, føler at det legen har gjrt ikke er godt nok i mitt tilfelle, men alle andre sier at det er mere enn nok. Spør deg selv. Hvis du ikke kan stole på legene når det gjelder ting som går på helsen, hvem skal du da stole på? Da er det ingen igjen. Det virker litt på meg som om du "liker" å ha det vondt og noe å bekymre deg over. Det er denne angsten du burde ta kontakt med legen din om. De fleste som sitter inne på forumer er bare folk i gata, som uttaler seg basert på allmennkunnskap og snakker ut fra egne erfaringer. Jeg tror ikke det er rette veien å gå hvis du vil ha det bedre med deg selv på sikt. Da bør du oppsøke profesjonell hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410391-vekslende-avf%C3%B8ring-irritabel-tarm/#findComment-3683999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hypokondergutten Skrevet 6. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2016 Et øyeblikk siden, 1980gutten skrev: Spør deg selv. Hvis du ikke kan stole på legene når det gjelder ting som går på helsen, hvem skal du da stole på? Da er det ingen igjen. Det virker litt på meg som om du "liker" å ha det vondt og noe å bekymre deg over. Det er denne angsten du burde ta kontakt med legen din om. De fleste som sitter inne på forumer er bare folk i gata, som uttaler seg basert på allmennkunnskap og snakker ut fra egne erfaringer. Jeg tror ikke det er rette veien å gå hvis du vil ha det bedre med deg selv på sikt. Da bør du oppsøke profesjonell hjelp. Nei vet jo det, skal bestille legetime nå i morgen, er lei hele helseangsten nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410391-vekslende-avf%C3%B8ring-irritabel-tarm/#findComment-3684000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.