Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Meldinger: 1
Tone er en ukjent størrelse akkurat nå.

Fra 0 fertilitet til maks på 12 timer

Forsøker å bli gravid. Normalt gir syklusen meg 3 dager med høy fertilitet for deretter å bli maks 4.dagen. Helt som det skal med andre ord. Men i går kveld testa jeg, og havna på null/lav ferilitet. Testa igjen etter 12 timer, da var den på maks.. og det altså 3 dager før enn normalt i syklusen min. Kan den hoppe fram tre dager, og det uten å øke opp til høy først??

Fortsetter under...

Tilleggsopplysning: normalt vedd eggløsning er utfloden litt seig og tjukk. Denne gangen er den tyntflytende, drypper ut nesten som vann.. Har forøvrig fått påvist sopp,  men det har jeg hatt før uten at utfloden har blitt tynn sv den grunn.

Mette Moen, Gynekolog

Vi gynekologer er ikke spesielt begeistret for eggløsningstester fordi de ofte skaper mer bekymring enn hjelp. Hvis syklus er regelmessig (21-35 dager), så er det eggløsning. Hvis dere har samleie 2-3 ganger per uke, så treffer dere de fruktbare dager.

Eggløsningtester kan ha sin berettigelse før evt inseminasjon og i parforhold hvor samleie er et ork, ellers har de etter min mening ingen plass.

Jeg kan ikke gi forklaring på årsak til de ulike utslag du har fått, men får mange spørsmål fra andre kvinner som får utslag som er vanskelige å tolke.

Seig og tykk utflod er typisk ved eggløsning. Sopp gir klumpet hvit utflod. Tyntflytende utflod med fiskelukt kan være tegn på bakteriell vaginose hvor det er unormal bakterieflora i skjeden.

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...