Gå til innhold

Leamus i lår og kjeve?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har de siste dagene kjent at jeg har fått leamus i høyre lår og rett ved venstre kjeve, lurer på om dette er noe jeg burde få sjekket hos lege? Gjør jo ikke vondt eller noe, men kjenner tankene kommer når det skjer, har ungått google søking til nå, derfor jeg spør her. Har ikke vært i noe aktivitet som kan forklare hvorfor.

Anonymkode: e25dd...71b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410461-leamus-i-l%C3%A5r-og-kjeve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
13 minutter siden, Kjetil1234 skrev:

Kan være overaktivitet i muskulaturen. Kan også være mangel på magnesium og elektrolytter.

Generelt så er kjeven og låret typiske 'knipe'-områder. Kniping kan føre til kramper og leamus.

Synes det høres så rart ut, er nesten ikke i aktivitet, kan det ha noe med det å gjøre kanskje?

17 minutter siden, Hypokondergutten skrev:

Noen andre som har råd/tips? Har det ikke konstant, det kommer å går.

Du bør slutte å overvåke kroppen din kontinuerlig. Når man overfokuserer på egen kropp, så vil man alltid kjenne en haug med ting. Dersom du ikke klarer å slutte, så bør du vel søke behandling for helseangst.

Jeg tenker at du spenner deg uten å tenke over det. Det er vanlig å spenne musklene når man er bekymret. Og at det er derfor du får leamus. Uansett så har leamus aldri vært, og kommer heller aldri til å bli, farlig. Det er irriterende, men ikke noe å bekymre seg for.

Annonse

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har de siste dagene kjent at jeg har fått leamus i høyre lår og rett ved venstre kjeve, lurer på om dette er noe jeg burde få sjekket hos lege? Gjør jo ikke vondt eller noe, men kjenner tankene kommer når det skjer, har ungått google søking til nå, derfor jeg spør her. Har ikke vært i noe aktivitet som kan forklare hvorfor.

Leamus som kommer og går er det ingen grunn til å oppsøke lege med. Du skriver at tankene kommer. Hvilke tanker!

Anonymkode: 461ea...73e

Hypokondergutten
7 timer siden, Trine skrev:

Jeg tenker at du spenner deg uten å tenke over det. Det er vanlig å spenne musklene når man er bekymret. Og at det er derfor du får leamus. Uansett så har leamus aldri vært, og kommer heller aldri til å bli, farlig. Det er irriterende, men ikke noe å bekymre seg for.

Akkurat det samme tenkte jeg og, men etter alt som jeg har vært igjennom den siste tiden med angst så blir alt i kroppen misstolket...

Hypokondergutten
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leamus som kommer og går er det ingen grunn til å oppsøke lege med. Du skriver at tankene kommer. Hvilke tanker!

Tankene om kreft osv, det er akkurat som kroppen min og hjernen ikke vil gi seg, jeg vet selv jeg ikke har kreft, men hjernen min vil ikke forstå det på en måte..

AnonymBruker
11 timer siden, Hypokondergutten skrev:

Tankene om kreft osv, det er akkurat som kroppen min og hjernen ikke vil gi seg, jeg vet selv jeg ikke har kreft, men hjernen min vil ikke forstå det på en måte..

Vel, det er sykdomsangsten din som taler. Du må jobbe litt for å få den til å vike. Jeg foreslår at du tar frem mailkorrespondansen du hadde med Ingvard og leser det om og om igjen, Start gjerne dagen med det. Og så må du komme deg i aktivitet slik at du ikke blir sittende å gruble hele dagen.

Ta på deg noen gode klær og gode sko. Kom deg ut i friske luften en times tid hver dag, helst mens det er dagslys. Tving deg selv til å legge merke til ting rundt deg mens du er ute , slik at du ikke der også blir gående å gruble. Å snu dette tankekjøret er ikke gjort på en dag, du må "avprogrammeres"  og du må aktivt gjøre noe for å komme i gang med snuoperasjonen.

Klarer du ikke dette selv og trenger hjelp. Kontakt lege igjen for å få hjelp til det. 

Hypokondergutten
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det er sykdomsangsten din som taler. Du må jobbe litt for å få den til å vike. Jeg foreslår at du tar frem mailkorrespondansen du hadde med Ingvard og leser det om og om igjen, Start gjerne dagen med det. Og så må du komme deg i aktivitet slik at du ikke blir sittende å gruble hele dagen.

Ta på deg noen gode klær og gode sko. Kom deg ut i friske luften en times tid hver dag, helst mens det er dagslys. Tving deg selv til å legge merke til ting rundt deg mens du er ute , slik at du ikke der også blir gående å gruble. Å snu dette tankekjøret er ikke gjort på en dag, du må "avprogrammeres"  og du må aktivt gjøre noe for å komme i gang med snuoperasjonen.

Klarer du ikke dette selv og trenger hjelp. Kontakt lege igjen for å få hjelp til det. 

Ja er jo dette jeg prøver på, leser så å si rådene til Ingvard hver dag, spurte bare her istedenfor å gå inn i google jungelen, har gitt meg selv forbud mot det.

AnonymBruker
1 time siden, Hypokondergutten skrev:

Ja er jo dette jeg prøver på, leser så å si rådene til Ingvard hver dag, spurte bare her istedenfor å gå inn i google jungelen, har gitt meg selv forbud mot det.

Det er et stort skritt det og slutte å google :) Godt jobbet! Hvordan er aktivitetsnivået?

Hypokondergutten
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er et stort skritt det og slutte å google :) Godt jobbet! Hvordan er aktivitetsnivået?

Kommer å går, er mer utfor døren enn før iallefall, prøver å få så mye mosjon som mulig, men når man nettopp har fått billappen så kan det være en utfordring hehe :P

Annonse

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Hypokondergutten skrev:

Kommer å går, er mer utfor døren enn før iallefall, prøver å få så mye mosjon som mulig, men når man nettopp har fått billappen så kan det være en utfordring hehe :P

Hehe skjønner den. Mer utenfor døra er bra slik jeg ser det, selv om det er bak rattet :) 

Hypokondergutten
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe skjønner den. Mer utenfor døra er bra slik jeg ser det, selv om det er bak rattet :) 

Jo det er jo det, begynner litt å lure på om jeg kan ha en slags betenelse i beinbrusken i ribbeinan, er der de fleste smertene ligger, men er bar en spekulasjon, har ikke orket å sette noe energi inn i den tanken.

AnonymBruker
53 minutter siden, Hypokondergutten skrev:

Jo det er jo det, begynner litt å lure på om jeg kan ha en slags betenelse i beinbrusken i ribbeinan, er der de fleste smertene ligger, men er bar en spekulasjon, har ikke orket å sette noe energi inn i den tanken.

Høres ikke ut som noe som er verdt din energi :)

Hypokondergutten
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp :P De fleste småplager som dukker opp forsvinner plutselig :)

Ja, kan faktisk meddele og si at magen min har roet seg ned heldigvis, ingen problemer der lengre, er bare muskelsmertene som sitter igjen nå :)

1 minutt siden, Hypokondergutten skrev:

Ja, kan faktisk meddele og si at magen min har roet seg ned heldigvis, ingen problemer der lengre, er bare muskelsmertene som sitter igjen nå :)

Jeg vil foreslå at du prøver å slutte med å søke stadig bekreftelse her inn i forhold til de fenomenene du opplever i kroppen. Det er bra at du har sluttet å Google, men det å søke så mye bekreftelse er neppe konstruktivt for deg.

Jeg synes også du fikk noen gode råd høyere opp i tråden om å gå tur og fokusere på noe utenfor deg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...