Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har sluttet på cerazetta og det har gått over en uke uten at jeg har fått noe blødning. Det høres kanskje ikke så ille ut men jeg pleier egentlig på å få blødning rett etter siste pille. Har hatt mensen-smerter, såre brystvorter, søtsug og vært sliten. Er det normalt å få sånne "symptomer" ved pille-slutt? Og hvorfor fikk jeg ikke blødning med engang som jeg pleier?

Anonymkode: ea652...23c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410521-ikke-mensen-etter-mini-pille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Er det en uke siden at du sluttet med Cerazette? Cerazette skal tas uten pause, så jeg vet ikke helt hva du mener med at du ‘pleier å få blødning etter siste pille’.

Blødningene kan bli veldig variert med Cerazette, hos noen stopper de helt opp. Du bør sikre deg at du ikke er gravid, hvis du før har hatt regelmessige menstruasjoner på minipillen. Virkningen av Cerazette er å hemme eggløsningen, og når du stopper tar det minst to uker før eggløsningen kommer i gang, og derfra igjen to uker til menstruasjonen kommer. Det er ikke vanlig å få spesielle symptomer når man slutter med pillen, det er jo heller den andre veien, at man får symptomer under bruk av pillen. Det du beskriver kunne være symptomer som kommer før menstruasjon (PMS), men det er vel litt for tidlig?

Hvis jeg har misforstått deg, må du presisere litt nærmere når du sluttet med Cerazette.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...