Lovehandles Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Hei! Jeg er en 39-årig mann, lettere overvektig, men ganske muskuløs og bra bygd under det lille ekstra. Har ikke en dvask kropp, som kunne forklart ting som henger der det ikke skal. Jeg har også gått ned ca 10 kilo det siste halvåret, uten bedring av situasjonen. For min del har jeg hatt det jeg tror er analprolaps (ikke så omfattende som rektalprolaps) i større eller mindre grad siden ca 2004, dvs 12 år. Vet ikke når det oppsto, men merker det aller best når jeg har drukket mye øl, og blir oppblåst. Da stikker et par centimeter ut, og det er vondt å både sitte og gå. Samme ved løs mage. Det blir hyppig blødninger, og man føler aldri at man er ferdig på do, da det altid er en "endetarmspropp" i rumpa. Når man snart må på do funker kniping dårlig, da tarmene allerede er forbi ytre knipemuskel. I det daglige klarer jeg som regel å dytte tarmenes "overskytende" inn, og gjør knipeøvelser for å trekke ting på plass, men dette er ikke tilstrekkelig. Fastlegen har egentlig bare tipset meg om å dytte på plass + gjøre sete-øvelser. For meg virker det svært resignert. Fastlegeordningen gjør at jeg må ydmyke meg gjennom flere ledd for å få utredet dette, i stedet for å booke time direkte hos en spesialist, som jeg egentlig vil. Nå stopper altså prosessen i første ledd. Ikke rart vi menn lar være å gå til legen, og heller dør av ting som "nok går over". Bare for å bygge på bekymringene mine, så lurer jeg på om det kan være noen sammenheng med erksjonssvikt. Ved mye dytting på "proppen" kommer det prostatavæske ut av penis, så det er tydelig at det er trykk på prostatakjertelen. Jeg har ikke problemer med å få ereksjon, men den vedvarer ikke. Fellesnevner for dette kan være mellomgulvet, som jeg begynner å lure på om mangler muskler, eller har et nerveproblem. Vet ikke om noen skade e.l. som skulle ha forårsaket dette. Jeg ser på lenken under (og mange andre) at fremfall er problemer som man faktisk pleier å gjøre noe med. Setter pris på alle erfaringer og meninger om dette, og om det kan være sannsynlig med en sammenheng mellom problemene. Selvfølelsen har det ikke bra med denne typen problemer såpass tidlig i livet... https://my.clevelandclinic.org/health/diseases_conditions/hic-rectal-prolapse 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410533-endetarmsfremfall-ereksjonssvikt-sammenheng-og-behandling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.