Gå til innhold

Behandling av ringorm uten effekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nylig gått på behandling for ringorm ved bruk av krem mot sopp. etter par uker så det ut til å forsvinne, men etterhvert så har ring-formen forsvunnet, men det er fremdeles en rød flekk, og jeg vet ikke hva årsaken er. 

Kan det være en reaksjon på soppmidlet? Eller at ringormen ikke har forsvunnet?12422440_10153298471405957_1865353710_o.

Anonymkode: f706a...b59

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410545-behandling-av-ringorm-uten-effekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, tomle1 skrev:

Canesten 1% krem

Hvor lenge brukte du kremen? Den skal brukes i 2-4 uker. Men jeg tror man fortsatt kan ha utslett en stund etter at soppen egentlig er borte. Det var ihvertfall slik jeg forsto det da jeg trodde jeg hadde ringorm. Etter 14 dager kom det masse røde flekker så det viste seg å ikke være ringorm, men pityriasis rosea. Det kan så klart også være en reaksjon på kremen. Om du har behandlet lenge nok så tror jeg at jeg ville ventet litt og se om det ble borte av seg selv.

4 minutter siden, Trine skrev:

Hvor lenge brukte du kremen? Den skal brukes i 2-4 uker. Men jeg tror man fortsatt kan ha utslett en stund etter at soppen egentlig er borte. Det var ihvertfall slik jeg forsto det da jeg trodde jeg hadde ringorm. Etter 14 dager kom det masse røde flekker så det viste seg å ikke være ringorm, men pityriasis rosea. Det kan så klart også være en reaksjon på kremen. Om du har behandlet lenge nok så tror jeg at jeg ville ventet litt og se om det ble borte av seg selv.

Jeg brukte kremen i rundt 1mnd. Jeg sluttet å bruke kremen i par uker, uten at det "utslettet" forsvant. Den er ikke ringformet lenger, noe den var i utgangspunktet, så jeg vet ikke om det fremdeles er en soppinfeksjon

8 minutter siden, tomle1 skrev:

Jeg brukte kremen i rundt 1mnd. Jeg sluttet å bruke kremen i par uker, uten at det "utslettet" forsvant. Den er ikke ringformet lenger, noe den var i utgangspunktet, så jeg vet ikke om det fremdeles er en soppinfeksjon

Det burde ikke være soppinfeksjon lenger siden du brukte kremen så lenge. Jeg ville ikke startet en ny behandling uten å kontakte lege først ihvertfall. Når det har vært der så lenge så er sikkert det lureste å få en lege til å se på det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...