AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 Jeg tror han har paranoid psykose. Denne urokkelige kampånden som bare skader han selv. Virker nærmest som selvskading - hadde han forandret oppførsel kunne han oppnå noen av målene hans, som sosial omgang. Men det spiller jo såklart ingen rolle hva jeg tror, når det ikke spiller noen rolle hva fagfolk fjerndiagnostiserer han med engang. Tror at hvis det hadde bare vært antisosial personlighetsforstyrrelse at han ville oppført seg mer manipulerende i forhold til systemet. Han kunne jo forsøke å lure dem til å tro at han hadde lagt ideologien og kampen på hylla. Han leser visst opp isolasjonsskader fra litteraturen, og tror det hjelper hans sak - det høres ikke ut som særlig begavede manipulative evner. Anonymkode: 8ceee...9f0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 2 timer siden, Elisabeth36 skrev: Professor i psykiatri mener Breivik har Aspergers syndrom. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Har-ikke-forandret-seg-siden-2012-Viser-ingen-tegn-til-isolasjonsskader-8396763.html Pluss narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Tror også de to siste rettpsykiaterne diagnostiskerte han med både narsissistisk og antisosial personlighetsforstyrrelse. Han krever jo spesialbehandling og virker ganske selvopptatt og grandios. Anonymkode: 0d245...292 1 Siter
slabbedask Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 5 timer siden, Madelenemie skrev: Hei! Jeg er ikke overrasket over at han gjorde nazihilsen, men jeg syns man kunne droppe trykke det bildet av han, da han sikkert ønsket akkurat det. Jeg har sett frem til denne rettsaken, og har sett deler av rettsaken live . Jeg likte hans advokat Storrviks fremlegg, samt statens advokat, og syns det er viktig å få en gjennomgang av hans soningsforhold, da man må sørge for at alle mennesker, tross at de utgjør en fare og sitter på høyrisiko, ikke blir utsatt fpr tortur, hevn, og således at vi bryter menneskerettighetene. Det kom frem en del interessant, spesielt at over 800 registrerte nakenransakelser, (da er ikke alle nakenransakelser tatt med, , i følge hans advokat) pga av isolasjonen, glassveggen han sitter bak bak ved "besøk", utstrakt bruk av håndjern, gripemanøver osv...grunn til å stille spørsmål ved. I tillegg ble jeg sjokkert over at han tidvis, så ofte som hver halvtime, blir lyst på om natten og sjekket, dette er jeg også spent på å høre forsvarer forklare og begrunne. Syntes ikke noe syndt på han. Han har det jo bedre enn mange studenter som må sitte alene på hybelen og studere, sier psykiater Henning Værøy som følger saken. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 27 minutter siden, slabbedask skrev: Syntes ikke noe syndt på han. Han har det jo bedre enn mange studenter som må sitte alene på hybelen og studere, sier psykiater Henning Værøy som følger saken. Skjønner det, Jeg har sjelden bare lest om et menneske jeg kjenner meg så mye igjen i:-( Den store forskjellen for mennesker flest er jo, ja at han dreper kaldt, mens jeg hjelper blindt:-( Det er ikke for meg sååå gedigen en forskjell (det er en samfunnsnyttig forskjell, men er den egentlig helt sikkert så gedigen, avgrunnen/forskjellen mellom oss egentlig så stor? Kan det hende forklaringsmekanismene er nokså like, kan det hende at tilfeldigheter mer avgjorde hvem som sitter i fengsel for å begå ekstrem vold?, kan det hende han tåler isolasjon så godt fordi han har autisme? i tillegg til noe mer da) for meg virker det tilfeldig på sett og vis, og igjen kryper menneske jeg vil hate, alt for tett inn til meg, fordi han er den ene jeg leser som blir sliten i %, som lader energien sin i %, som tallfester følelser:-( Jeg misliker å kjenne jeg ligner en som verre enn å drepe, håner demokratiet, rettferdigheten det gir flertallet, muligheten for det gode liv demokratiet gir oss, og prinsippene vi må legge til grunn for et samfunn som er best for flertall og fremtid. Å tallfeste følelser det har jeg jo alltid gjort, så kommer det en syk mann, jeg vil hate og hater pga av handlinger, og fremstiller sitt indre på MIN måte:-( Det interesserte meg først, men nå som han klager på maten Fjordland, etter å ha drept 77 unge mennesker, sitter foraktfølelsen rett innenfor strupehodet, og kvalmen er vanskelig å skjule. Men om han er en satans jævel, så skal ikke min prinsippfasthet, min respekt for demokratiet som den beste institusjon fravikes en millimeter, Demokratiets seier ligger i å ikke falle ned på et sånt lavmåls nivå som han står på, en slik latterlig egen-opphøyethet, jeg misliker å kjenne likhet med han, men jeg skal prinsippfast, som Storrvik hans forsvarer, se til at demokratiet er akkurat det jeg vil, en motsats til antidemokratiske og tåpelige ideer. Jeg har opplevd at min stahet og kompromissløshet, mens spesielt, hele Norge sørget, over Utøya, og jeg var opptatt av plan A, plan B, Plan C, og hvordan dette lot seg gjennomføre og ikke hadde noen tanker om 77 døde barn...:-( der igjen skjønte jeg, også pga av tårene i min manns øyne, sinnet hans over min innfallsvinkel at selv om jeg ikke skader noen, så mangler jeg i stor grad empati, og det er en sorg i han. En sorg jeg kan lære ta del i, prøve å forstå, fordi den inneholder hans: tårer, sinne, irettesettelse, irritasjon, forbannelse, aggresjon, frustrasjon, sorg og savn :-( Jeg er lei meg fordi jeg ikke greier kjenne på sorgen over aufs medlemmers døde barn Det er mer prinsippene som interesserer meg, hvordan hindre ekstremister, hvordan sikre de på høyrisiko soningsforhold som ikke går på akkord med menneskerettighetene osv...og i alt dette er det lett å bli tatt for å være breivik sympatisør. Jeg misliker han så sterkt, at det er vondt å kjenne på likhetene, men han skal som alle andre voldsforbytrere behandles i forhold til de humanitære prinsipper som gjelpder for fenglsing i vårt rettsvesen. For meg er det å gi han og hans likesinnede den beste soning fri fra tortur og hevn, den beste medisin, mot økt vold og en hyllest til det rettsystem jeg akter og vil være en del av. ' 2 Siter
Nicklusheletida Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 30 minutter siden, Madelenemie skrev: 1 time siden, AnonymBruker skrev: Pluss narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Tror også de to siste rettpsykiaterne diagnostiskerte han med både narsissistisk og antisosial personlighetsforstyrrelse. Han krever jo spesialbehandling og virker ganske selvopptatt og grandios. Anonymkode: 0d245...292 Og blir lett krenket. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 Den Tuesday, March 15, 2016 at 16.45, AnonymBruker skrev: Breivik ser ut som en 80åring Anonymkode: 0f9e6...cf5 Er breivik han med brillene, eller han mannen som ser ut som han sier hail hitler? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 4 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Og blir lett krenket. Ja, et viktig trekk. Narsissister blir lett krenket. Anonymkode: 0d245...292 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 1 time siden, slabbedask skrev: Det er han som gjør hail hitler hilsen. Anonymkode: 78d25...b23 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er han som gjør hail hitler hilsen. Anonymkode: 78d25...b23 Ok. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er han som gjør hail hitler hilsen. Anonymkode: 78d25...b23 Er det er noen som 'tuller' med siteringen. Anonymkode: dddfa...b78 0 Siter
Inner self Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 Han er nok narsissist og psykopat. Tviler på att han er psykotisk. Det er vel få psykotiske personer som er så konsekvente så lang tid. 0 Siter
slabbedask Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 2 timer siden, Madelenemie skrev: Skjønner det, Jeg har sjelden bare lest om et menneske jeg kjenner meg så mye igjen i:-( Virkelig?? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 Jeg er sikkert narsissist ja. Har tenkt det samme selv, mange ganger. Anonymkode: 8ceee...9f0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sikkert narsissist ja. Har tenkt det samme selv, mange ganger. Anonymkode: 8ceee...9f0 Har breivik fått tilgang til DOL nå? eller... Synes også han ligner litt på aspergere slik jeg kjenner dem fra forumet (no offence), på noen måter med utrykksmåten, men jeg er ikke ekspert nok som enkelte andre er til å diagnostisere han så fort over, eller over cyberspacen En tenker jo også sitt om at alle 'ekspertene' setter forskjellige diagnoser på samme person ... Men for å gå on topic for en gangs skyld, ville nok tippet 30-40 år ut ifra bildet Anonymkode: a967f...504 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har breivik fått tilgang til DOL nå? eller... Synes også han ligner litt på aspergere slik jeg kjenner dem fra forumet (no offence), på noen måter med utrykksmåten, Det må du uttype nærmere, Morgan. Anonymkode: dddfa...b78 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har breivik fått tilgang til DOL nå? eller... Synes også han ligner litt på aspergere slik jeg kjenner dem fra forumet (no offence), på noen måter med utrykksmåten, men jeg er ikke ekspert nok som enkelte andre er til å diagnostisere han så fort over, eller over cyberspacen En tenker jo også sitt om at alle 'ekspertene' setter forskjellige diagnoser på samme person ... Men for å gå on topic for en gangs skyld, ville nok tippet 30-40 år ut ifra bildet Anonymkode: a967f...504 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må du uttype nærmere, Morgan. Anonymkode: dddfa...b78 1+ At han har tilgang på internett er vel ingen hemmelighet? klart han er på DOL. Anonymkode: 0f9e6...cf5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 7 timer siden, Elisabeth36 skrev: Jeg får bare en tanke om at han ikke kan være psykotisk siden han er den samme personen som han var under rettsaken. En psykotisk person klarer vel ikke isolasjon i 5 år, og fortsatt være oppe å går i gåsetegn ? At han har Pf og muligens Aspergers er vel mer riktig. Han lever i sin egen verden fremdeles virker det som. Jeg tror han bare er et resultat av omsorgsvikt i barndommen. Anonymkode: 0f9e6...cf5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 1 hour ago, AnonymBruker said: En tenker jo også sitt om at alle 'ekspertene' setter forskjellige diagnoser på samme person ... Det er vel litt "morro", da, vel, kan man muligens si. Bare noe jeg tenkte på. Men men. Anonymkode: 8ceee...9f0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 1 hour ago, AnonymBruker said: Men for å gå on topic for en gangs skyld, ville nok tippet 30-40 år ut ifra bildet Ja han ser ganske lik ut som før, bare at han ikke har hår, er blekere og har blitt mer pløsete i trynet, vel. En ekte bleikfis (, om jeg får si). Anonymkode: 8ceee...9f0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 Skrevet 16. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja han ser ganske lik ut som før, bare at han ikke har hår, er blekere og har blitt mer pløsete i trynet, vel. Sant nok, tror Fjordland-dietten er nesten like usunn som NAV-dietten. Anonymkode: dddfa...b78 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.