klaravis Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Fortsetter litt på innlegget utfra hva du svarte sist gang. Du skriver at det er på tide å ta fatt i tannlegen? Hva skal jeg gjøre med ham da? Det virker som om han syns jeg maser fælt om dette, og han ønsker å se det hele an da han tror dette kan gå over av seg selv. Spesielt siden det er så kort tid siden inngrepet ble utført. Men jeg har rådført meg med en kamerat som også er tannlege ( men har få års yrkeserfaring ), og han mener at det kan høres ut som om inngrepet er mislykket, og da vil det være riktig å gjennomføre en ny rotspissamputasjon. Om dette skal gjøres er det ingen vits i å utsette det lengst mulig, for det er ikke noe sunt å gå rundt med en infeksjon og dermed bakterier i kroppen. Jeg må jo si at jeg ser ikke akkurat frem til en evt. reoperasjon. Selve inngrepet gikk greitt sist gang, men det som var så forferdelig, var å få bedøvelse i overkjevens front. Det gikk gjennom marg og bein, jeg trodde jeg skulle daue... ( Men samtidig ønsker jeg bare nå at noe skjer, for jeg orker ikke leve sånn i uvisshet med smerter lenger )...... FIns det forresten andre måter å bedøve på, bortsett fra narkose da, som jeg heller ikke ønsker? Du skriver at dersom tannen må fjernes, yter trygdekontoret behandling med bro. Men jeg tenker ikke først og fremst i de baner, da syns jeg det høres bedre ut med implantat. Eller er det ikke det?? Ved broløsning må jo nabotennene også ødelegges. Trygdekontoret dekker vel egentlig all behandling uansett pris i og med at det er yrkesskade. Ser at du er rådgivende tannlege for et trygdekontor. I papirene fra trygdekontoret står det at jeg må ha forhåndsgodkjennelse fra trygdekontoret på alt som skal gjøres. Er dere ganske steile på dette eller?? I høst så snakka jeg bare med trygdekontoret og fikk muntlig klarsignal på dette før behandlingen ble satt igang. Går det an å gjøre fortsatt, for ellers tar det jo lang tid når det skal innom trygdekontoret først? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41072-vondt-etter-rotspissamputasjon-2/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Når du har problemer med en behandling utført av en tannlege bør du ta kontakt så snart som råd. En negativ tilstand bør ikke få utvikle seg og dersom detr er grunnlag for reklamasjon bør dette tas opp så snart som mulig. Det er ikke noe i det du skriver som synes å kunne gi grunnlag for ytelse fra folketrygden bortsett for det som ytes pliktmessig etter det kirurgiske inngrepet som ble foretatt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41072-vondt-etter-rotspissamputasjon-2/#findComment-154469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.