Gå til innhold

NHD - ett veldig viktig spørsmål

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minute ago, issomethingwrong said:

Synes hele tråden er forkastelig ja. Skal man skrive "NHD, veldig viktig" så bør det handle om en akutt overdose eller annen akutt tilstand. Det synes for meg som at folk iblant glemmer at NHD er en legespesialist. 

At tråden inneholder flere ekspertsvar er virkelig misbruk av helsevesenets ressurser.

NHD er her bare på hobbybasis. Dette er ikke en del av helsevesenet. Tror det er noe du har misforstått her...

Anonymkode: dfff9...3c2

AnonymBruker
Skrevet
3 minutes ago, issomethingwrong said:

Synes hele tråden er forkastelig ja. Skal man skrive "NHD, veldig viktig" så bør det handle om en akutt overdose eller annen akutt tilstand. Det synes for meg som at folk iblant glemmer at NHD er en legespesialist og at dette nettstedet har mange seriøse brukere med ekte problemer og ekte hjelpebehov.

At tråden inneholder flere ekspertsvar er virkelig misbruk av helsevesenets ressurser.

Forøvrig: nye nivåer på smiskingen her...

AnonymBruker
Skrevet
6 minutes ago, issomethingwrong said:

Jeg prøvde å hindre det fra å skje med første svaret mitt her, sånn at en annen som trengte hjelp kunne få svar i stedet.

Ja, det var selvsagt det som var intensjonen din.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NHD er her bare på hobbybasis. Dette er ikke en del av helsevesenet. Tror det er noe du har misforstått her...

Skjerp deg.

Gjennom de mange tusen innleggene han har skrevet, hvor mange:

- Tror du har fått en bedre livskvalitet på grunn av korrekt medisinering?

- Tror du har fått hjelp til å få korrekt diagnose og behandling?

- Tror du har fått råd til å mestre livet bedre?

- Selvmord er forhindret?

Selvfølgelig er dette helsevesenet. Helsevesenet er mer enn det som skjer på sykehuset.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutes ago, issomethingwrong said:

Skjerp deg.

Gjennom de mange tusen innleggene han har skrevet, hvor mange:

- Tror du har fått en bedre livskvalitet på grunn av korrekt medisinering?

- Tror du har fått hjelp til å få korrekt diagnose og behandling?

- Tror du har fått råd til å mestre livet bedre?

- Selvmord er forhindret?

Selvfølgelig er dette helsevesenet. Helsevesenet er mer enn det som skjer på sykehuset.

Nei, jeg har ikke troen på det. Syns det er veldig useriøst å drive behandling online. Forøvrig er det bare for Nils å la være å svare, noe han forøvrig gjør i mange andre tråder - og ja, han har sagt han leser alle førsteinnleggene, så da ser jeg ikke hva det har å si hva som står i tittelen.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke troen på det. Syns det er veldig useriøst å drive behandling online. Forøvrig er det bare for Nils å la være å svare, noe han forøvrig gjør i mange andre tråder - og ja, han har sagt han leser alle førsteinnleggene, så da ser jeg ikke hva det har å si hva som står i tittelen.

Jeg er enig i at man ikke får fullgod behandling online, men jeg tror at for de svært mange som kun tilbys behandling av fastlegen, så er det veldig hjelpsomt å kunne si at "jeg var i kontakt med en psykiater som sa at.." og at fastlegen kan ta en vurdering basert på det. Psykiatri på fastlegekontoret er russisk rulett (du kan ha en lege som kan og interesserer seg for psykiatri og du kan ha en lege som betrakter psykiatri som voodoo og heksekunst). Derfor synes jeg DOL er et nyttig supplement.

Smisking? Vel, hadde det ikke vært for "Nils" så hadde jeg trolig fortsatt vært veldig dårlig. Jeg er svært takknemlig for det han har gjort, og jeg tror flere opplever det samme.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at man ikke får fullgod behandling online, men jeg tror at for de svært mange som kun tilbys behandling av fastlegen, så er det veldig hjelpsomt å kunne si at "jeg var i kontakt med en psykiater som sa at.." og at fastlegen kan ta en vurdering basert på det. Psykiatri på fastlegekontoret er russisk rulett (du kan ha en lege som kan og interesserer seg for psykiatri og du kan ha en lege som betrakter psykiatri som voodoo og heksekunst). Derfor synes jeg DOL er et nyttig supplement.

Det kunne regnes som et godt supplement hvis det hadde vært overvekt av nyttige utfall, men det kan like gjerne slå andre veien, at det oppstår feil som følge av dette. Det henger sammen med mediet, jeg sier ikke at NHD er en dårlig psykiater.

Smisking? Vel, hadde det ikke vært for "Nils" så hadde jeg trolig fortsatt vært veldig dårlig. Jeg er svært takknemlig for det han har gjort, og jeg tror flere opplever det samme.

Blir det litt som alternativ terapi da, i den forstand at det hjelper "pasientene" å føle at noe hjelper? Mao. placebo. Hm, der sa du noe jeg ikke har tenkt på før. Placebo kan være nyttig det.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutes ago, issomethingwrong said:

Smisking? Vel, hadde det ikke vært for "Nils"

Nå trakk jeg på smilebåndet. :)

Madelenemie
Skrevet
37 minutter siden, issomethingwrong skrev:

:huh:

På fornavn med psykiateren? Da er du vel av de useriøse som tar med deg kaffe inn i terapirommet også:o

Hr pillle-lille-trille, er det mer misbruk av helsevesenet å drive med lette humorgreier, eller å stadig gruble seg grønn og blå på medisiner, og doser og vondter her og der, også rope på nhd;)

Humor gir bedre helse, og av og til og ofte er; men men eller vel vel, mer kokka, m.m. det beste man kan si når det ikke fins noen opplagt løsning. For det stopper grublerier litt, så du bør heller hive deg på: vel vel, men men, mer kokka osv...kanskje vil du spare helsevesenet for penger ved å bli med:-)

Jeg ønsket nhd og deg og alle god påske med en komedie, analyze this, uten humor stopper hjertene våre vet du:rolleyes:

(nb: jeg tuller med deg, ikke bli lei deg for å bli kalt pille-lille-trille, det er tull ikke vondt ment hr ISW)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutes ago, Madelenemie said:

På fornavn med psykiateren? Da er du vel av de useriøse som tar med deg kaffe inn i terapirommet også:o

Hr pillle-lille-trille, er det mer misbruk av helsevesenet å drive med lette humorgreier, eller å stadig gruble seg grønn og blå på medisiner, og doser og vondter her og der, også rope på nhd;)

Humor gir bedre helse, og av og til og ofte er; men men eller vel vel, mer kokka, m.m. det beste man kan si når det ikke fins noen opplagt løsning. For det stopper grublerier litt, så du bør heller hive deg på: vel vel, men men, mer kokka osv...kanskje vil du spare helsevesenet for penger ved å bli med:-)

Jeg ønsket nhd og deg og alle god påske med en komedie, analyze this, uten humor stopper hjertene våre vet du:rolleyes:

(nb: jeg tuller med deg, ikke bli lei deg for å bli kalt pille-lille-trille, det er tull ikke vondt ment hr ISW)

Beste innlegget i år! :D

Nicklusheletida
Skrevet
4 minutter siden, Madelenemie skrev:

Du altså :D

Madelenemie
Skrevet
22 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Du altså :D

Du altså søte vakre blonde Nicklaus :D

Nicklusheletida
Skrevet
9 minutter siden, Madelenemie skrev:

Du altså søte vakre blonde Nicklaus :D

Tusen takk, men vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette med "blonde" ?:D

Madelenemie
Skrevet
4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ikke noe annet enn at du er blond:-)

Og vakker, og har sånt vakkert hår som jeg vil ha.

Jeg vet ikke hvordan man blir både så blond og så vakker:-)

Jeg har brunt hår, og flatt, litt som hun der mammaen i ondskapens hotel, det er ikke noe løft i håret noe sted, om du skjønner.

Jeg hadde trengt de styling-tipsene dine, for jeg tror ikke man kommer ut av mors mage så fresh og ferdig krølla:lol:

Nicklusheletida
Skrevet
1 minutt siden, Madelenemie skrev:

Ikke noe annet enn at du er blond:-)

Og vakker, og har sånt vakkert hår som jeg vil ha.

Jeg vet ikke hvordan man blir både så blond og så vakker:-)

Jeg har brunt hår, og flatt, litt som hun der mammaen i ondskapens hotel, det er ikke noe løft i håret noe sted, om du skjønner.

Jeg hadde trengt de styling-tipsene dine, for jeg tror ikke man kommer ut av mors mage så fresh og ferdig krølla:lol:

Åja, tusen takk, men jeg kan sikkert være litt blond på innsiden også :-) Det er ikke noe hokus pokus. Jeg har fall fra naturens side og så klemmer jeg oppi litt krøllekrem for å fremheve de bedre. Ellers luftørker jeg det. Du er foressten vakker selv , men denne skravlinga tror jeg vi skal ta et annet sted :D 

Madelenemie
Skrevet
Et øyeblikk siden, Nicklusheletida skrev:

Åja, tusen takk, men jeg kan sikkert være litt blond på innsiden også :-) Det er ikke noe hokus pokus. Jeg har fall fra naturens side og så klemmer jeg oppi litt krøllekrem for å fremheve de bedre. Ellers luftørker jeg det. Du er foressten vakker selv , men denne skravlinga tror jeg vi skal ta et annet sted :D 

Yepp;)

Det tror jeg vi gjør lurt i :-)  Krøllekrem var nytt for meg, skal spørre etter det på Vita;)

Skrevet
10 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Hmm...jeg har alltid sett for meg deg med brunt hår. Nå ser jeg for meg ei som nesten er platinablond ;) Det blir jo helt feil. Men ei som bor like ved meg, jeg kaller henne bare Rosa, hun bidrar til å beholde blondinenes dårlige rykte. Ultra blond og stokk dum :P

Nicklusheletida
Skrevet
48 minutter siden, Trine skrev:

Hmm...jeg har alltid sett for meg deg med brunt hår. Nå ser jeg for meg ei som nesten er platinablond ;) Det blir jo helt feil. Men ei som bor like ved meg, jeg kaller henne bare Rosa, hun bidrar til å beholde blondinenes dårlige rykte. Ultra blond og stokk dum :P

Jeg kan love deg at jeg ikke er platinablond. Det er det verste jeg ser på slike gamle kjerringer som meg :) Skikkelig Harry ! :

Skrevet
5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg kan love deg at jeg ikke er platinablond. Det er det verste jeg ser på slike gamle kjerringer som meg :) Skikkelig Harry ! :

Er du så gammel da? Platinablondt er vel generelt noe av det værste jeg ser, hva gjelder hårfarge. Men jeg er enig i at når man når en viss alder så er det bare skikkelig harry. Slik som hun borti gata her. Hun er nok i 40-åra, selv om det ser ut som hun er 50. Tror hun bare har tatt for mye sol. Naturlig, lys blond er fint. Mørk blond, som jeg er, er skikkelig kjedelig :P

AnonymBruker
Skrevet
Den 3/28/2016 at 22.35, Madelenemie skrev:

Nei, nå syntes jeg dere er veldig slemme her, vel.

Men men.

Anonymkode: 67c09...e15

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...