Gå til innhold

er veldig bekymret

Anbefalte innlegg

Gjest Fanaraaken

Hei

Jeg er ei jente på 15 år som har blitt "antastet"/klådd på av en som står meg nær i familie. Det har ikke gått så langt som voldtekt eller noe lignende, men det som har vært, har vært ganske seriøst. Jeg har en kjæreste som jeg har et seksualt liv med. Men det som skjer iblant er at jeg forestiller meg kjæresten min som det familiemedlemmet. Det sårer både meg og kjæresten min. Men han trøster meg og sier at han ikke skal gjøre meg noe vondt. Det er jeg også sikker på, men det plager meg og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.... Har du noen råd?

Dette er veldig viktig for meg om jeg får svar på det....!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41078-er-veldig-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Takk for brevet ditt. jeg kan se at dette må være vanskelig for deg. Når kjæresten blir mikset opp med tidligere overgrep mot deg, er det vemmelig og vondt.

Du har fått et råd fra en annen doler her.

I tillegg vil jeg råde deg til å ta en prat med f.eks. helsesøster eller en annen du har tiltro til. Det er viktig at du får snakket om saken med en som har erfaring med slike spørsmål som overgep. Det kan få betydning for din videre utvikling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41078-er-veldig-bekymret/#findComment-154645
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...