Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Stilte et spørsmål til deg om dette for noen dager siden og fikk svar. Du sa at nattsvette kunne forekomme i de pillefrie periodene - og det stemmer for meg... iallfall i denne måneden. Tok ikke pillen forrige onsdag og natt til torsdag begynte nattsvetten. Menstruasjonen fikk jeg lørdag morgen og natt til mandag sluttet nattsvetten. Det kan stemme, ifølge mine beregninger, at forrige gang jeg hadde nattsvette var i en pillefri periode.

Har vært hos legen i dag, og hun gav meg en resept på yasmin. Hun sa likevel at jeg burde bruke follimin i en måned til og se hva som skjedde i neste pillefrie uke.

Det jeg lurer på er da i grunn hvordan jeg bytter fra follimin til yasmin?

Ingen av p-pillene jeg har brukt har fjernet menstruasjonssmertene mine, og jeg får hodepine av alle. Ellers har jeg ingen bivirkninger - foruten nattsvetten nå da (hvis det skyldes p-pillen........)

Er nattsvette en vanlig bivirkning i en pillefri uke?

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41082-p-piller-nattsvette-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det vil ikke være forskjell mellom pillene, for svettingen skyldes at østrogenet blir borte når du stopper med pillen, og østrogenmengden er helt den samme i alle piller. Eneste mulighet er enten å korte inn på den pillefri periode eller helt hoppe den over. Så får du ikke mensen i det hele tatt. Du kan gå rett over fra Yasmin til Follimin, men bruk da dine piller opp. Med hensyn til svetting vil det ikke ha noen effekt, er jeg ganske sikker på med dette bytte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...