Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på Cerazette i 9 år sammenhengende og har ikke hatt noen blødning under disse årene. Da jeg begynte med nytt brett for ca 2 uker siden (ny lot med piller) fikk jeg på dag 2 blødninger.Disse blødningene har vedvart og variert i styrke. Jeg har noe mens murringer, men ikke mye.

Jeg var hos gynekolog for ikke lenge siden, alt var normalt, det samme var celleprøven jeg tok.

Jeg synes det er rart at jeg, etter å ha vært blødningsfri så lenge, plutselig får blødninger. Jeg har ikke noen andre bivirkninger av Cerazette.

Er dette normalt? I så fall hvor lenge pleier slike blødninger å vare? Vil jeg nå fortsette å ha blødninger med jevne (eller ujevne) mellomrom?

Er litt fortvilet da jeg har vært så fornøyd med Cerazette i disse årene. Jeg har endometriose så uten Cerazette ligger jeg rett ut hver 4.uke med sterke smerter og kraftige blødninger i 7-8 dager.

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Til dine tre spørsmål er det bare ett svar: med Cerazette er blødningene uforutsigbare, de følger ikke noe speisielt mønster, men i gjennomsnitt har en tredel omtrent normale menstruasjoner, en tredel har minde eller ingen blødning og siste tredel opplever mer blødning. Med tiden er det tendens til mindre blødning. Du har vært blant de heldig med ingen blødning. Du har nå hatt blødninger i nesten to uker som ikke vil gi seg. Jeg vil foreslå at du får en sjekk for å utelukke andre forhold og kanskje du kan få time uten ny henvisning i og med at det er så kort tid siden du har vært der?

Du er heldig at Cerazette hjelper for din endometriose, det er jo ikke en behandling vi vanligvis bruker ved den tilstand, men når blødningene blir borte, blir endometriosen som oftest symptomfri.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...