Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Jeg har forsøkt å se om du tidligere har svart på et lignende spørsmål, uten hell. Jeg er veldig stresset og håper du kan gi meg et svar! :-)

Idag (onsdag) oppdaget jeg at jeg hadde glemt å ta pillen jeg skulle tatt igår (tirsdag). Den jeg skulle tatt igår klokken 15:00 var første pille inn i tredje uke på brettet. Jeg fant da i pakningsvedlegget at jeg kunne velge mellom å begynne pause eller å ta den glemte pillen + dagens pille idag (tok dem samtidig da jeg oppdaget feilen på tidspunktet jeg skulle ta dagens pille). Det betyr at siste pille jeg tok (før de jeg tok idag) var mandag i 15 tiden, altså over 48 timer siden. Må jeg bruke prevensjon nå, eller er det enda sikkert? Etter jeg hadde tatt de to pillene idag, angret jeg på at jeg ikke gikk rett på den pillefrie perioden på opptil 7 dager. Kan jeg velge å ta pause fra imorgen, i maks 7 dager, og deretter begynne på et nytt brett, og være sikker på at det er ok?

Håper på svar! 

Anonymkode: ca700...cc0

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410973-glemt-p-pille-i-uke-3-microgynon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ingen grunn til panikk. Jeg foreslår at du går rett på neste brett når du er ferdig med dette brettet. Det kan muligens gi litt småblødning, men du vil være beskyttet likevel.

Du trenger ikke bruke annen prevensjon. Det er farligere å glemme en pille i starten av brettet.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...