Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt i tjueårene og er samboer med ei jente. Vi har noen problemer oss imellom... vi har forskjellig syn på ting.

En av disse diskusjonene er:

Hun blir sint/lei seg hvis jeg vil dra ut med kompisene mine. Hun vil være med, og vil selvfølgelig at jeg også vil ha henne med. Vi er sammens stort sett hele tiden, og det er uhyre skjeldent at jeg drar alene noen plasser. Hvis jeg ymter frempå at jeg for en gangs skyld er bedt på "guttekveld", så blir det bare bråk av det. "Du skal ønske å være sammens med meg" "Jeg blir såret av at du/dere ikke vil ha meg med" "Hva skal jeg finne på alene da?" osv... er utsagn hun kommer med. Klart jeg liker å dra ut med henne også, men det gjør vi jo hele tiden og det kan jo være godt å ta noen øl med kompisene også, uten at damene er tilstede og passer på oss?

Er dette som hennes samboer for mye forlangt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41105-dra-ut-uten-samboer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer ann på hvordan dere også har det når hun er med!

Når min mann blir invitert ut av kompiser , sier han alltid at jeg må bli med , for da blir det så gøy.....men så har vi det kjempemoro også.

Og kompisene hans synes det er helt ok...

Men setter hun en demper , blir det noe annet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41105-dra-ut-uten-samboer/#findComment-154597
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Jeg synes hun må respektere at du vil være med kamerater av og til uten henne.. Alle trenger pusterom, og litt tid for seg selv og sitt! synes dete r litt rart at hun ikke trenger "jentekvelder" jeg.. Da jeg bodde med typen min dor jeg ut og møtte venninner og hadde det kjempekos med venninna mi, mens typen hadde besøk av kamerater eller omvendt.

Vivar også som oftes sammen, men det ble litt for mye av det gode til tider, og begge trengte litt tid for seg selv - ellers ble det til at vi fløy i trynet på hverandre.

jeg hadde fortalt henne (på en pen måte) at du trenger kompisene dine for deg selv av og til! Jeg veit det blir annerledes med "guttekveld" når han ene har med dama på slep..

Hun må respektere at du har et liv utenom henne, og at du har et liv med henne. Men hele livet ditt ikke dreier seg om KUN henne.. PS: Husk å legg til at du elsker henne og at dere kan finne på noe romantisk snart sammen bare dere to, så slipper du kanskje å få vasen i huet! ; )

Lykke til da... : )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41105-dra-ut-uten-samboer/#findComment-154614
Del på andre sider

Jeg synes hun må respektere at du vil være med kamerater av og til uten henne.. Alle trenger pusterom, og litt tid for seg selv og sitt! synes dete r litt rart at hun ikke trenger "jentekvelder" jeg.. Da jeg bodde med typen min dor jeg ut og møtte venninner og hadde det kjempekos med venninna mi, mens typen hadde besøk av kamerater eller omvendt.

Vivar også som oftes sammen, men det ble litt for mye av det gode til tider, og begge trengte litt tid for seg selv - ellers ble det til at vi fløy i trynet på hverandre.

jeg hadde fortalt henne (på en pen måte) at du trenger kompisene dine for deg selv av og til! Jeg veit det blir annerledes med "guttekveld" når han ene har med dama på slep..

Hun må respektere at du har et liv utenom henne, og at du har et liv med henne. Men hele livet ditt ikke dreier seg om KUN henne.. PS: Husk å legg til at du elsker henne og at dere kan finne på noe romantisk snart sammen bare dere to, så slipper du kanskje å få vasen i huet! ; )

Lykke til da... : )

Takk for et godt svar.

Får se hva jeg gjør, men sier jeg noe slikt til henne får jeg vel høre at vi ikke passer sammens da, for da er ikke jeg den gutten hun vil ha eller noe i den duren... *sukk*

Hun nekter meg ikke å dra, men hun kommer til å bli skikkeli sur hvis jeg gjør det, og da har jeg jo egentlig fått et ultimatum ikke sant?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41105-dra-ut-uten-samboer/#findComment-154627
Del på andre sider

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Et parforhold går i stykker på sikt, hvis partene ikke har kontakter utenfor forholdet.

Det blir simpelthen for inneklemt i lengden. Og mange sier det blir grusomt kjedelig.

Hver av partene må ha inntrykk og impulser fra andre venner og kjente.

Når er dere unge - og i begynnerfasen av et forhold, kan mange ikke få nok av hverandre.

Snakk med kjæresten din om saken og kom til en konklusjon som dere begge er trygg på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41105-dra-ut-uten-samboer/#findComment-154653
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Takk for et godt svar.

Får se hva jeg gjør, men sier jeg noe slikt til henne får jeg vel høre at vi ikke passer sammens da, for da er ikke jeg den gutten hun vil ha eller noe i den duren... *sukk*

Hun nekter meg ikke å dra, men hun kommer til å bli skikkeli sur hvis jeg gjør det, og da har jeg jo egentlig fått et ultimatum ikke sant?

Hvis du ikke trives sånn som det er i forholdet nå, og det ikke går an å kommunisere med henne uten at hun blir sur, så kanskje dere ikke passer så godt sammen?

Det er problemer i alle forhold, men det MÅ kunne gå an å snakke med partnern sin hvis det er noe man mistrives med, og at begge prøver å løse problemet sammen.

Hvis hun ikke vil høre på deg og dine behov, er hun egoistisk. Hun burde prøve å være forståelsesfull, og ikke bli fornærma.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41105-dra-ut-uten-samboer/#findComment-154726
Del på andre sider

Hvis du ikke trives sånn som det er i forholdet nå, og det ikke går an å kommunisere med henne uten at hun blir sur, så kanskje dere ikke passer så godt sammen?

Det er problemer i alle forhold, men det MÅ kunne gå an å snakke med partnern sin hvis det er noe man mistrives med, og at begge prøver å løse problemet sammen.

Hvis hun ikke vil høre på deg og dine behov, er hun egoistisk. Hun burde prøve å være forståelsesfull, og ikke bli fornærma.

Har faktisk snakket rolig om dette også... men hvis jeg får det som jeg vil her (kunne dra ut med kompisene en gang i blant uten dårlig samvittighet og sint/lei seg dame hjemme) så blir hun den misfornøyde her. Hun vil ikke ha det slik... osv. Begynner å få bange anelser jeg... :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41105-dra-ut-uten-samboer/#findComment-154732
Del på andre sider

Jeg synes ikke at du forlanger for mye! At man er sammen vil ikke si at man må være sammen hele tiden, og hva sier det egentlig om henne at hun verken klarer å finne på noe med venninner eller har noen interesser hun kan bruke tiden på en gang i blant uten deg?! Jeg synes det virker litt umodent av henne, typisk unge jenter som er helt avhengig av partneren sin... Du har vel ikke så mye annet å gjøre enn å prøve å forklare det for henne, og jeg skjønner godt dilemmaet du er i, men om dere ikke finner ut av dette sammen, så kanskje ikke dette forholdet er liv laga i lengden?! Det vil det kanskje ikke være om dere skal være sammen hele tiden uansett, de aller fleste ville bli dritt lei i lengden, selv om man er aldri så glad i hverandre.

Ikke at det hjelper her og nå, men om hun hadde hatt litt mer erfaring (og hvis hun eventuelt får det i framtiden) så ville hun fort ha skjønt at om det er kravet til en kjæreste, så vil hun aldri finne en hun passer sammen med. Men du vet ikke hva hun svarer før du har snakket med henne, så jeg ville iallefall ha begynt med det... :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41105-dra-ut-uten-samboer/#findComment-154785
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...