Gå til innhold

Div.spørsmål ang.tannregulering,porselen,mellomrom og utstående tenner.

Anbefalte innlegg

Har noen spørmål her etter et besøk hos tannlegen.

Jeg har litt utstående overkjeve,slik at hele tanngarden står litt ut.

Nede er dette også problemet,og der er det store mellomrom (Det ser ut som jeg mangler en tann)

Og så har jeg et mellomrom mellom fortennene.

Da jeg var liten,var jeg til en spesialist,for å undersøke om jeg trengte tannregulering.

Han sat dette ikke var nødvendig fordi det var kjeven som var skapt slik,og at det ikke nyttet.

Nå 20 år senere,har jeg bestemt meg for å gjøre noe med det.

Tannlegen sa at det var fullt mulig,og at en enten kunne sette på regulering et halvt års tid,eller bare legge på porselen på mellomrommene.

Men han mente dette kunne forandre utseende negativt også,noe jeg måtte ta til etterretning.

Fordi tennene er med på å forme ansiktet,slik at en evnt.regulering vil gjøre ansiktet flatt,rundt munnpartiet.

Og at da haken kunne bli dominerende.

Ang.porselen,(for mellomrommene),så kunne jeg også regne med at tennene ble ganke brede.

Alt dette har gjort meg usikker,på om det er noe å hente.

Det er jo dyrt,så jeg vil være ganske sikker på at det blir bra resultat.

Har du noen formening om mine problemer,og erfaring fra om det har blitt bra hos andre?

Og hva vil du foreslå ut ifra mitt utgangspunkt?

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Ved å bygge ut tennene for å lukke mellomrommene bli bredere. Regulering tar lang tid. Det kan også lages kroner på tennene. Jeg pleier å få laget en modeller av tannrekene til slike pasienter som deg. Da kan man vurdere de forskjellige konsekvensene i ro og mak og ta et valg man vet er riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...