AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Jeg er 24 år. I fjor på denne tiden fikk jeg noe som minnet om sopp, og jeg tok en canestenkur uten at det hjalp. Så gikk jeg til legen som tok en GU, uten å ta noen prøver, bare sa at det så ut som sopp og jeg burde prøve de andre kurene på apoteket. Jeg gjorde dette (prøvde noen opptil flere ganger) uten bedring. Jeg gikk tilbake, og da tok hun en prøve som kom tilbake negativt på sopp. Da fikk jeg time til gynekolog, han sa at disse kurene nok ikke har vært så bra for min underlivshelse.. Min gynekolog sa at han ser det er rødt og irritert, og sier at jeg må bare prøve å ikke vaske med såpe for ofte, gå med løse klær, uten truse, osv. Jeg svarte at jeg har prøvd alle disse "triksene" i et år uten at det hjelper, men han gav meg bare masse xylocain og sa lykke til videre. Alt gjør vondt, det gjør vondt å gå med truse, å gå med bukser, jeg er desperat, vet ikke hva jeg skal gjøre.. Har du noen tips til hva jeg kan gjøre eller hvor jeg kan få hjelp når gynekologen har sagt hadet? Jeg kan selv se i speilet at det er rødt, spesielt rundt skjedeåpningen. Penetrering gjør ikke vondt, men sex kan gjøre vondt og jeg kan begynne å blø noen ganger (virker som huden er tynn). Alt gjør vondt, og det kan klø i blant, men det er mest smertefullt. Takk. Anonymkode: 1118a...6be 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/411227-smerte-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Det er vanskelig å komme med forslag til diagnose uten å kunne undersøke deg, men utfra beskrivelse av dine symptomer kan det dreie seg om en kronisk hud eller slimhinnelidelse (f.eks. lichen ruber) eller en kroniske smertetilstand (som vulvodyni). I de større byer finnes ‘vulvaklinikker’ ved gynekologiske poliklinikk, noen gynekologer og noen hudleger har spesiell erfaring og kompetanse. Ikke bruk såpe, men vask forsiktig med babyolje. Øvrig behandling avhenger av hva som kan være årsaken. Ved lichen behandles med kortisonkrem, ved vulvodyni behandles med xylocain lokalt og evt ulike tabletter for å hemme smerteimpulsen f.eks. Sarotex, ‘lykkepiller’ eller Gabapentin. Nevnte behandlinger er alle på resept, så du må bli vurdert på nytt. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/411227-smerte-i-underlivet/#findComment-3694236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.