Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei :-) Det er et par ting jeg lurer på. For det første har jeg hatt en del kløe under armene, men 90 prosent er det mest under venstre arm. Nå svir det i tilleg, huden er rød, vond og håven og har i tilleg en hudflik som har blitt større og som også er rød og vond. Jeg har ikke begynt å ta en ny deodorant, eller noe sånn. Men det blir liksom bare verre, hvorfor? 

Jeg har også i de siste 2 årene slitt med sånn lynsmerter til underlivet. Det skjer ikke så ofte, men jevnt kanskje 2-4 ganger i løpet av måneden. Når det først skjer gjør det så vondt at hvis jeg sitter, reiser kroppen min seg automatisk av smerter, det gjør skikkelig vondt! Kanskje i sånn 5-10 sekunder, så er det over. Det er liksom fra helt nederst av magen, eller bikinilinja, så stråler smerten til enden av underlivet. Jeg har ikke en kjønnsykdom (sjekket sist jeg hadde sex) men jeg har pcos, hvis det har noe å si? Eller, jeg er ganske sikker på at jeg har pcos grunnet uønsket mengde hårvekst, overvekt, menstruasjon i 4 måneder i strekk og så 8 måneder uten mens (slik har det vært helt siden jeg fikk mensen for 10 år siden) men venter på innkalelse til gynokolog med undersøkelse og ultralyd for å være helt sikker.

I perioder oppstår episoder med smertene oftere enn andre ganger, men   har ingen sammenheng med feks menstruasjonen (har ikke hatt utflod eller synlig eggløsning(?) på 4-5 år).

Er det forresten mulig at gynokologen ser hvis det skulle være noe galt i underlivet mitt når de sjekker meg for pcos? Altså, er det mulig hvis skulle vært noe galt (som kreft eller lignende) så kan de "se" dette? Vet at sannsynligheten for at jeg har det er liten, men betryggende å vite om de ser det hvis det skulle være noe.
Er ung kvinne på 23 år.

Anonymkode: d3bfd...342

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411228-smerte-i-underlivet-og-utslett-under-arm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du må få din fastlege til å se på det med armen.

Hvis du har så uregelmessige menstruasjoner og andre tegn på PCOS (polycystisk ovarie syndrom), så bør du få henvisning til gynekolog for utredning. Det vil da ble utført innvendig ultralyd hvor man kan vurdere livmor og eggstokker. Da kan man se om det er de typiske PCO-forandringer ved eggstokkene i form av små cyster, og man kan også se andre eventuelle forandringer. Jeg kan berolige deg med at dine symptomer ikke tyder på kreft. Noen ganger kan en nerve komme i klemme i forhold til lyskebåndet, og det kan gi kortvarige sterke smerter, og det kan være relatert til overvekt.

Vennlig hilsen Mette

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :-) Det er et par ting jeg lurer på. For det første har jeg hatt en del kløe under armene, men 90 prosent er det mest under venstre arm. Nå svir det i tilleg, huden er rød, vond og håven og har i tilleg en hudflik som har blitt større og som også er rød og vond. Jeg har ikke begynt å ta en ny deodorant, eller noe sånn. Men det blir liksom bare verre, hvorfor? 

Anonymkode: d3bfd...342

Jeg opplevde det samme uten å ha skiftet type deodorant, bare kjøpt en ny - jeg tror de må ha endret noe i den. Prøvde på nytt med en ny rollon en god stund senere med samme resultat. Prøv et annet merke og se om det gir seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...