HJD Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Hei, jeg er en 26 år gammel mann og jeg har en mor med MS. Jeg har i noen år opplevd små, men merkbare "symptomer" men er usikker på om det er noen grunn til bekymring? Det jeg i hovedsak har merket er tåkesyn på mitt venstre øye, det kjennes som om noe ligger på øyet mitt, men det går ikke bort når jeg gnir på øyet. Etter hvert når jeg har gnidd nok vil tåkesynet forsvinne.. dette kan vare i alt fra 10 sekunder til 4-5 minutter. I tillegg opplever jeg smerter bak både det venstre og høyre øyet en gang i blant, noen ganger kan det vare et døgn, andre ganger bare noen timer. Et relativt nytt "symptom" er at jeg plutselig kan få følelsen av å falle. Det er ikke slik at jeg faktisk beveger kroppen for å ta meg i mot, men det kan plutselig kjennes som om gulvet var lenger ned enn jeg hadde trodd. Litt som når man tråkker utenfor ett trappetrinn uten å være klar over det. Noen som kan komme med noen råd til hva jeg skal gjøre? (Ps: føler at fastlegen ikke tar meg på alvor, siden jeg har mye annen sykdomshistorie i familien som har gjort at jeg kanskje har oppsøkt lege litt mer enn nødvendig). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/411264-ms-multippel-sklerose-n%C3%A5r-b%C3%B8r-jeg-kontakte-lege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 17 minutter siden, HJD skrev: Hei, jeg er en 26 år gammel mann og jeg har en mor med MS. Jeg har i noen år opplevd små, men merkbare "symptomer" men er usikker på om det er noen grunn til bekymring? Det jeg i hovedsak har merket er tåkesyn på mitt venstre øye, det kjennes som om noe ligger på øyet mitt, men det går ikke bort når jeg gnir på øyet. Etter hvert når jeg har gnidd nok vil tåkesynet forsvinne.. dette kan vare i alt fra 10 sekunder til 4-5 minutter. I tillegg opplever jeg smerter bak både det venstre og høyre øyet en gang i blant, noen ganger kan det vare et døgn, andre ganger bare noen timer. Et relativt nytt "symptom" er at jeg plutselig kan få følelsen av å falle. Det er ikke slik at jeg faktisk beveger kroppen for å ta meg i mot, men det kan plutselig kjennes som om gulvet var lenger ned enn jeg hadde trodd. Litt som når man tråkker utenfor ett trappetrinn uten å være klar over det. Noen som kan komme med noen råd til hva jeg skal gjøre? (Ps: føler at fastlegen ikke tar meg på alvor, siden jeg har mye annen sykdomshistorie i familien som har gjort at jeg kanskje har oppsøkt lege litt mer enn nødvendig). Jeg ville i første omgang bedt fastlegen om henvisning til en øyelege for å få sjekket hva som forårsaker smertene og tåkesynet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/411264-ms-multippel-sklerose-n%C3%A5r-b%C3%B8r-jeg-kontakte-lege/#findComment-3694598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.