ellly Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Hei! I snart 2 måneder har jeg vært kvalm av og på hele dagen. Noen ganger oppkast. Jeg går på ritalin, har ikke økt dosen. Påske uken og uken etter var jeg på ferie, og tok ritalin kanskje 1 eller 2 ganger tilsammen, så har utelukket at det er grunnen til kvalmen. Siden jeg var nesten mer kvalm disse 2 ukene. Har vært hos fastlegen, og hun ga meg noen piller for betennelse i magesekken. De funket OK de første dagene, men har ingen effekt lenger, har bestilt ny time! Blodprøvene mine var fine, jernlageret var i nedre grense men ikke noe fare signal. Mat inntaket mitt er selvfølgelig dårlig, pga ritalinen mister jeg matlyst og det er ikke veldig fristene å spise når jeg er kvalm. Pga det når jeg nå skal spise når jeg ikke er kvalm blir jeg veldig fort mett, og det resulterer da i at jeg blir kvalm. Kunne kanskje levd med dette, men nå begynner det å bli ganske så slitsomt.. Kaster opp nesten daglig, og har mistet forholdet jeg har til mat. Kvalmen ligger for det meste i svelget og nedre del av halsen, og i magen etter jeg har kastet opp. Er det noen som har noe erfaring med dette eller har en anelse om hva det kan være? Blir glad for alle svar. På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/411278-langvarig-kvalme-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.