ina Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Har lagt dette inn på forum for gravide, men kanskje jeg kan få en faglig uttalelse her? Jeg lurer på om noen har gode råd mot tett nese.?Har brukt Otrivin i 14 dgr allerede, så den bør jeg vel sette på hylla. Har prøvd å skylle nesa med saltvannsoppløsning - såkalt nesehorn. Det blir host&hark og fortsatt tett. Har også allerginesespray, er det bedre å bruke? Har skjønt at graviditeten gir mer hovne slimhinner og dermed tett nese. Råd og erfaringer mottas med takk Er nå i uke 29 med tvillinger. P.S. Kan jeg svømme i svømmehallen nå? - ina 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41136-tett-i-nesa-gode-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Det er riktig at du bør legge til side otrovin o.l. etter å ha brukt det i 14 dager. At saltvann ikke virker så bra nå, er ikke så rart i.o.m. at kanalen er tett. Dette er et dilemma som mange opplever i svangerskapet. Har du en tendens til bihulebetennelse, bør du snakke med din lege om hva du kan gjøre for å forebygge at noe sånt skal utvikle seg. Ellers vil jeg regne med at den tette nesa snart åpner seg naturlig. Jeg synes ikke du skal ta noen allerginesespray uten at du gjør det i samråd med din lege. Du kan godt svømme i svømmehallen så lenge du skulle orke det. Det er en ypperlig form for trening for gravide. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41136-tett-i-nesa-gode-r%C3%A5d/#findComment-154973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ina Skrevet 14. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2002 Det er riktig at du bør legge til side otrovin o.l. etter å ha brukt det i 14 dager. At saltvann ikke virker så bra nå, er ikke så rart i.o.m. at kanalen er tett. Dette er et dilemma som mange opplever i svangerskapet. Har du en tendens til bihulebetennelse, bør du snakke med din lege om hva du kan gjøre for å forebygge at noe sånt skal utvikle seg. Ellers vil jeg regne med at den tette nesa snart åpner seg naturlig. Jeg synes ikke du skal ta noen allerginesespray uten at du gjør det i samråd med din lege. Du kan godt svømme i svømmehallen så lenge du skulle orke det. Det er en ypperlig form for trening for gravide. Har fått litt mer dreis på saltvannsdråpene. Kunsten er å bruke 1-2 ampuller og trekke forsiktig opp i nesa, ligge litt, så stå opp og snyte nesa. Etter 5-10 minutter kan det hende jeg får puste igjen. Bruker også nesehorn, men synes det er vanskeligere. Otrivinen virker så raskt at man blir bortskjemt, men med litt tålmodighet og saltvann funker også. Har også lagt en ekstra pute under hodet. Jeg sover bedre nå, men mannen min klager over den hvalrossen som puster og pruster ham i øret på nettene... Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41136-tett-i-nesa-gode-r%C3%A5d/#findComment-155317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.