Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk satt inn Levonova for 2,5 måneder siden. Den ble satt inn av en gynekolog og det ble tatt ultralyd for å sjekke at jeg ikke var gravid.

Alt gikk i og for seg greit, men jeg hadde blødninger i 1 måned i strekk etterpå.

Hadde så 1 måned uten annet enn litt sporblødninger av og til. Så for 3 dager siden fikk jeg fryktelig vondt på venstre side nederst i magen samt ryggen. Det gikk imidlertid over etter noen timer og jeg tenkte ikke noe mer over det.

I går morges begynte jeg plutselig å blø masse, i tillegg kom det en relativt stor koagel med noe som best kan forklares utseendemessig som hinnerester. Koagelen var ca 4 cm i diameter. Det hele var ganske ekkelt og det blødde kraftig utover kvelden. I dag har blødningene imidlertid avtatt og jeg har ikke vondt.

Hva kan dette være?

Det første som slo meg var en tidlig abort, men jeg trodde sjansene var minimale for en graviditet med Levonova.

Hvis dette var en tidlig abort, er det da noe som man må regne med kan skje fra tid til annen ved bruk av denne typen spiral?

Hvis det er av betydning kan nevnes at jeg blir lett gravid og at begge mine to barn har kommet på første forsøk.

Har du noen formeninge om hva dette kan være mottas det med takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41137-levonova-og-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan ikke utelukkes at det var en tidlig abort, men det er like uvanlig med homronspiral som å bli gravid etter sterilisering. En mulighet er også at hormonet har virket på livmorslimhinnen så den er blitt kraftig avstøtt. Jeg tror ikke det vil skje igjen slik episode, blødningen vil med stor sannsynlighet bli mindre etterhvert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41137-levonova-og-abort/#findComment-155038
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...