Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om det er normalt med spotblødning på papiret etter samleie. Jeg har ikke brukt å ha det tidligere (et par ganger for mange år siden bare). Men nå har jeg hatt det et par ganger første måneden etter spontanabort og så har det vært greit en stund, men så kom det blod på papiret idag igjen. Jeg tror jeg har eggløsning i disse dager, men jeg vet ikke om det har noe å si. Hvordan er nå dette? Det kjennes litt sårt, så det kan jo være at jeg rett og slett ikke har vært våt nok? Jeg gjør jo som folk flest og googler ting når jeg opplever "symptomer", men vet jo at det sjelden duger for å finne ut av ting. Der var det mye snakk om celleprøve i den forbindelse, men det er bare 1 år siden jeg tok det. 

Hilsen jente 27

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411432-bl%C3%B8dning-etter-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ved eggløsning kan det komme litt blødning på grunn av det høye østrogennivå på dette tidspunktet. Blødning ved samleie kan også skyldes forandringer på livmorhalsen som betegnes som ‘ektopi’ hvor den slimhinne som sitter inne i livmorhalsen vokser ut på overflaten. Den er spesiell blodrik og tynn og blør lett ved berøring som prøvetaking (celleprøve) eller ved samleie. Det er nok så vanlig hos kvinner i fruktbar alder, hos de som bruker p-pille eller er gravide. En vanlig gynekologisk undersøkelse vil avsløre det. Gynekologen har mulighet for å se på livmorhalsen med en slags kikkert (kolposkop). Celleprøve eller vevsprøve kan bli aktuell for å utelukke andre årsaker. Infeksjon bør også utelukkes.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...