skjelvende Skrevet 11. september 2000 Skrevet 11. september 2000 Jeg lurer på om du,doktor,kan svare meg påhvordan man merker hudkreft.Jeg har nemlig noen brune flekker i ansikts-regionen jeg er redd for.En flekk under hvert øye,samt noen små her og der.Pigment-flekker??? Jeg ville blitt overglad dersom du kunne fortalt meg hvordan man merker hudkreft. Jeg har ingen sår i ansiktet. Heller ikke smerter.Barenoen fordømte brune flekker som irriterer livet av meg.Det ser jo ikke så pent ut. Uansett.-...hva kan dette være? Med Vennlig Hilsen 0 Siter
Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 12. september 2000 Skrevet 12. september 2000 Til skjelvende ang frykter hudkreft Hudkreft har ikke noe helt ensartet utseende. Imidlertid er det viktigst å se etter endringer i føflekker. Det gjelder da spesielt mørkere pigmentering, uregelmessig avgrensning til huden rundt og evt "satelittvekst"- dvs at det ser ut som om en del av føfelekken begynner å spre seg utover. Blødning og kløe/irritasjon kan også være mulige symptomer. Pigmentflekker er hyppigst og normalt sett helt ufarlige, men er du i tvil bør du oppsøke lege for en sjekk. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.