Gå til innhold

Big mama.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Var på dagsenteret i går, ei som jobbet der sa "Så fin du var i dag, fin farge på genseren". "Nei føler meg stygg" sa jeg, men det var jeg ikke sa hun og de andre var enige. Når jeg skulle gå sa hun "Og husk at vi syns du er fin". "Så kjekt da" sa jeg. Men jeg er jo ikke det? Sier hun det bare for å få meg til å føle meg bedre? Jeg har jo speil og der ser jeg "Big mama". Passer ikke å være overvektig. Syns noen passer å være overvektig, men jeg er ikke en av dem. Skal ta overvekten opp med lege når jeg skal dit i juni, kanskje jeg kan få litt hjelp der. 

Nicklusheletida
Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Var på dagsenteret i går, ei som jobbet der sa "Så fin du var i dag, fin farge på genseren". "Nei føler meg stygg" sa jeg, men det var jeg ikke sa hun og de andre var enige. Når jeg skulle gå sa hun "Og husk at vi syns du er fin". "Så kjekt da" sa jeg. Men jeg er jo ikke det? Sier hun det bare for å få meg til å føle meg bedre? Jeg har jo speil og der ser jeg "Big mama". Passer ikke å være overvektig. Syns noen passer å være overvektig, men jeg er ikke en av dem. Skal ta overvekten opp med lege når jeg skal dit i juni, kanskje jeg kan få litt hjelp der. 

Hun sa sin mening og spurte ikke etter din mening. Jeg svarer slik : - Tusen takk, det var hyggelig å høre :)

Svarer du slik, slipper du også mer diskusjon rundt det.:)

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Hun sa sin mening og spurte ikke etter din mening. Jeg svarer slik : - Tusen takk, det var hyggelig å høre :)

Svarer du slik, slipper du også mer diskusjon rundt det.:)

Ok, ja sant det :) 

Men jeg føler meg så falsk da, tar jo ikke det til meg. 

Skrevet
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har du hørt om ordet "Takk". Du trenger ikke være enig med de som gir deg et kompliment, men å svare "så kjekt da" fordi noen sier de syns du er fin, det høres jo nesten litt frekt og surt ut syns jeg.

Nicklusheletida
Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Falsk ? Du sier jo ingenting om hva du selv mener, når du bare takker pent for noe en annen mener :)

Du var nok fin skjønner du og det holder å takke pent :)

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Har du hørt om ordet "Takk". Du trenger ikke være enig med de som gir deg et kompliment, men å svare "så kjekt da" fordi noen sier de syns du er fin, det høres jo nesten litt frekt og surt ut syns jeg.

Pleier å si takk, bare at nå følte jeg det ikke passet. Å hørtes det frekt ut å si det var kjekt? Det var da ikke meningen, og jeg smilte når jeg sa det. 

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Falsk ? Du sier jo ingenting om hva du selv mener, når du bare takker pent for noe en annen mener :)

Du var nok fin skjønner du og det holder å takke pent :)

Skal si takk neste gang, men at Trine mener jeg var frekk? 

Blir jo ekkelt å gå dit igjen da. 

Nicklusheletida
Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Pleier å si takk, bare at nå følte jeg det ikke passet. Å hørtes det frekt ut å si det var kjekt? Det var da ikke meningen, og jeg smilte når jeg sa det. 

Nei, det var ikke frekt. Det har nok med dialekt og misforståelser å gjøre, men hadde du sagt bare det, så hadde det vært helt greit. Trenger ikke å legge til at du synes du er stygg.

Nicklusheletida
Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Neida, det var ikke frekt, men husk å takke neste gang :)

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, det var ikke frekt. Det har nok med dialekt og misforståelser å gjøre, men hadde du sagt bare det, så hadde det vært helt greit. Trenger ikke å legge til at du synes du er stygg.

Ok. Nei jeg trengte jo ikke sagt at jeg er stygg, men hvorfor ikke? 

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, Nicklusheletida skrev:

Neida, det var ikke frekt, men husk å takke neste gang :)

Skal gjøre det :) 

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er sikkert på grunn av dialektene. Jeg tenkte jeg skulle skrive det, men visste ikke helt hvordan jeg skulle formulere det. Jeg tenker at "så kjekt da" blir det samme som å si "så fint da" her, og det betyr litt sånn hyggelig for deg at du mener det, men jeg er skikkelig ikke enig. Men så er det jo det med tonefall da, som ikke kommer fram her ;)

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Glem at jeg skrev det, det var dumt av meg. Du var ikke frekk og du trenger ikke synes at det blir ekkelt å gå dit igjen. Det er jeg som feiltolker slike ting, hele tiden, så hva jeg tenker har ikke betydning og jeg må lære meg å ikke fortelle andre hvordan jeg tolker noe.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Det er sikkert på grunn av dialektene. Jeg tenkte jeg skulle skrive det, men visste ikke helt hvordan jeg skulle formulere det. Jeg tenker at "så kjekt da" blir det samme som å si "så fint da" her, og det betyr litt sånn hyggelig for deg at du mener det, men jeg er skikkelig ikke enig. Men så er det jo det med tonefall da, som ikke kommer fram her ;)

Glem at jeg skrev det, det var dumt av meg. Du var ikke frekk og du trenger ikke synes at det blir ekkelt å gå dit igjen. Det er jeg som feiltolker slike ting, hele tiden, så hva jeg tenker har ikke betydning og jeg må lære meg å ikke fortelle andre hvordan jeg tolker noe.

Ok. Her betyr det at det var kjekt, kunne like godt sagt koselig. De var blide da de sa hadet til meg :) Men orket ikke dit i dag pga ryggen. 

Skrevet

Hørte en komiker her om dagen snakke om at det faktisk ofte oppfattes som frekt å få et kompliment og bare feie det vekk. Setter man det litt på spissen handler det jo egentlig om subjektive meninger, og ved å si "nei, herregud jeg ser jo ikke ut" så vektlegger man ikke den andre personens subjektive mening. 

Beste er alltid å si: "Takk, det var hyggelig å høre" eller bare "tusen takk!"

Gjest Gargamel
Skrevet
30 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Nei jeg trengte jo ikke sagt at jeg er stygg, men hvorfor ikke? 

Hvis du sier at du er stygg føler de andre at de må trøste deg og si at du ikke er det. Er det det du vil?

Dessuten regner jeg med at de mente det de sa om genseren din. Hvis ikke hadde de vel kommentert noe annet eller holdt kjeft.

stjernestøv
Skrevet
5 minutter siden, Gargamel skrev:

Hvis du sier at du er stygg føler de andre at de må trøste deg og si at du ikke er det. Er det det du vil?

Dessuten regner jeg med at de mente det de sa om genseren din. Hvis ikke hadde de vel kommentert noe annet eller holdt kjeft.

Uff ja merket det, at det ble dumt og at hun ville trøste. Nå vet jeg det til neste gang og sier bare takk. Men jeg er veldig misfornøyd med meg selv da

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke gitt at du har monopol på vurderingen av hvorvidt du ser ok ut eller ikke ;-) Det er fullt mulig for andre og synes at du ser fin ut selv om du ikke selv føler det slik.

Skrevet
1 time siden, Trine skrev:

Er ikke noe galt med stjernestøvs svar, jeg synes faktisk det er bedre enn å bare si takk.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, frosken skrev:

Det er ikke gitt at du har monopol på vurderingen av hvorvidt du ser ok ut eller ikke ;-) Det er fullt mulig for andre og synes at du ser fin ut selv om du ikke selv føler det slik.

OK, men jeg forstår det vel bare ikke. Skulle vært til frisøren igjen og, men det orker jeg ikke. Blir jo dårlig av å sitte der og. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...