Gå til innhold

Sterke smerter fra spyttkjertlene ved spising

Anbefalte innlegg

kubbelyset

Hei!

Har i 2-3mnd nå hatt ganske sterke smerter i forbindelse med spising. Det er helt klart smerter som kommer fra spyttproduksjonen, da de oppstår med en gang jeg putter mat i munnen og spyttproduksjonen øker. 

Smertene sitter på en måte under øreflippen og stråler oppover, men går over når jeg har spist litt. Er altså verst med en gang jeg tar en matbit. Kan fint tygge tyggis over lengre tid, bare at det gjør vondt med en gang for så å gi seg.

Jeg har ikke noe spesiell hevelse i siden av kjeven, heller kjenner jeg ikke noen hoven kjertel eller stein fra spyttkjertlene. Visdomstennene er fjernet for lenge siden. Grunnet ekstrem tannlegeskrekk har jeg ikke turt å oppsøke tannlegen med dette. 

Noen ide om hva det kan være?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...