Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei jeg er ei kvinne på 36 år som begynte på Cerazette for en uke siden. Har merket de siste dagene at jeg har fått feber og influensa sympt i kroppen min, uten noen andre symptomer. Har begynt å lure på om det er pillene som gjør dette. For jeg gikk på cerazette i 2 år fast for noen år siden, og da var jeg veldig plaget med dette. Kan være dårlig ca en uke så bra en stund, så begynner det igjen. Har begynt å lure på om det også kan være pga andre medisiner jeg bruker fast å gjøre. Bruker efexor og lamictal. Har lest på bivirkninger men det står ikke om de symptomene jeg har. Dette går mye utover min fysiske og psykiske helse. Begynner å få tanker om blodpropp også. Hva tenker du ang dette? jeg føler vel for å slutte på dem siden dette skjer igjen. Er synd for jeg syns de har fungert veldig bra ellers.

Anonymkode: e1d2f...493

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har ikke lest eller hørt om de mulige bivirkninger som du beskriver ved bruk av Cerazette, og jeg har ikke sett at de kan reagere med de andre medisiner som du bruker. Blodpropp gir akutte symptomer med smerter i ben, arm eller lunge, og Cerazette øker ikke risiko for blodpropp. Hvis det fortsetter, så må du prøve en stund å være uten Cerazette som en test. Alternativ prevensjon kan være hormonspiral som inneholder en annen type hormon og bare i  en meget liten dose.

Vennlig hilsen Mette

AnonymBruker
7 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Jeg har ikke lest eller hørt om de mulige bivirkninger som du beskriver ved bruk av Cerazette, og jeg har ikke sett at de kan reagere med de andre medisiner som du bruker. Blodpropp gir akutte symptomer med smerter i ben, arm eller lunge, og Cerazette øker ikke risiko for blodpropp. Hvis det fortsetter, så må du prøve en stund å være uten Cerazette som en test. Alternativ prevensjon kan være hormonspiral som inneholder en annen type hormon og bare i  en meget liten dose.

Vennlig hilsen Mette

Takk for svar. Nei hormonspiral vil jeg ikke ha, har brukt den for over 10 år siden. Men det finnes en annen minipille også vet jeg. Kanskje prøve den om dette fortsetter videre? 

Anonymkode: e1d2f...493

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...