Figaro Skrevet 11. september 2000 Del Skrevet 11. september 2000 Heisann ) Jeg har av en eller annen grunn klart å ryke tungebåndet når jeg pusset tennene. Jeg skulle skylle munnen med vann og "snapp" sa det..... Tungebåndet var vel ca 1 cm før det røk, og nå er det ca 2-3 mm igjen. Det gjør ikke spesielt vondt nå, men det er ubehagelig når jeg prater mye, tygger tyggegummi osv. (Det er et døgn siden det skjedde) Det er såklart en stor glipe i tungebåndet og jeg antar at dette sikkert ikke kommer til å gro sammen igjen. Sårkantene er hvite, men det er vel fordi det er i munnen er det ikke? Uansett, det jeg skal fram til er; Er dette farlig? Enkelte påstår at uten tungebånd kan man svelge tungen - hvilket jeg har vanskeligheter med å tro. Men jeg blir jo litt usikker.... Må jeg til lege/tannlege å få sydd et sting, eller kan det bare være sånn? På forhånd takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4116-r%C3%B8ket-tungeb%C3%A5nd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 12. september 2000 Del Skrevet 12. september 2000 Til Figaro ang røket tungebånd. Aller først- du kan ikke svelge tungen selv om tungebåndet er helt eller delvis røket. Det kan som du selv beskriver påvirke styringen av tungen ved artikulering, tygging etc. Jeg vil at du oppsøker en almenlege for vurdering og evt videre henvisning til øre-nese, halslege hvis det skulle være påkrevet. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4116-r%C3%B8ket-tungeb%C3%A5nd/#findComment-24733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.