AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Hei, Jeg har de siste ukene slitt med en illeluktende utflod, i tillegg kommer det en god del mer enn normalt. Dette er for meg veldig skjemmende, jeg unngår all intimitet med kjæresten min og har egentlig en følelse av at det kan lukte av meg på avstand. Jeg har prøvd en soppkur uten særlig effekt og vet nå ikke lenger hva jeg kan gjøre. Jeg skal også til en gynekolog om en måneds tid for å sette inn spiral - men kan jo ikke gå dit når det lukter sånn . Er det noe annet jeg kan prøve annet enn soppkur som kan hjelpe? Har det f.eks. noe for seg å prøve Lactal Gel? Tenker spesielt dersom jeg kan ha fått bakteriell vaginose. Vennlig hilsen Jente 20 Anonymkode: c8663...33e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/411607-sopp-eller-bakteriell-vaginose-behandling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Det er ikke lukt ved en soppinfeksjon. Dessverre er det mange som selvbehandler seg med soppkur uten at det er sopp, det kan i verste fall være skadelig for underlivet. Utflod som er grålig og lukter som råtten fisk eller reker er med stor sannsynlighet bakteriell vaginose BV. Ved BV er det unoral sammensetning av bakterier i skjeden, de vanlige gunstige melkesyrebakterier er fortrengt av andre typer, for eksempel gardnerellea og andre.Diagnosen må stilles hos lege.: typisk utflod med lukt, høyt pH og karakteristisk bilde ved mikroskopering. Diagnosen stilles ikke ved dyrkning på et laboratorium. BV behandles med antibiotikum til å innføre skjeden eller ved tabletter. Begge legemidler må du ha resept for å få utlevet på apoteket. Hør med din lege om du kan få en time relativt snart så du kan være ferdig med behandlingen før du skal ha innsatt en spiral. Du skal ikke bekymre deg for å gå til lege med utflod som lukter, det er jo nettopp det som skal føre til at du får rett diagnose og behandling. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/411607-sopp-eller-bakteriell-vaginose-behandling/#findComment-3698814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.