Gå til innhold

Anbefalte innlegg

linndamalvine

Vi fikk en gutt for ca 2 uker+ et par dager siden. Den ble tatt med keisersnitt, og hun ammer ikke. Så hadde vi sex for et par dager siden, men kondomen hadde sprekt. Spørsmålet mitt er: "Når kan eggløsning komme igang igjen? vi er redd for at hun er gravid. Vi vil ikke ha en unge til. Når kan vi ta abort? Hjelp oss........

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41166-gravid-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg vil tro det er svært lite sansynlig at hun skulle ha blitt gravid allerede nå, så kort tid etter fødsel, selv om hun ikke ammer. Hormonene i kroppen er fremdeles ikke stabilisert etter fødsel og eggløsning har høyst sansynlig ikke funnet sted ennå. Hvis dere likevel skulle være usikre, synes jeg hun kan ta en gravitest om 2-3 uker. Er den negativ, noe som jeg regner som nesten helt sikkert, kan dere se helt bort fra svangerskap i denne omgang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...