Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Oppdaget i helgen at jeg var gravid med hjemmetest. Hadde mensen forrige mnd så regner med jeg er/var 4-5 uker bare. På tirsdagskvelden oppdaget jeg litt blod på papiret når jeg var på do før jeg la meg. På onsdag kom det mere friskt blod og det økte på slik at det var som en vanlig mens. Ikke no spesielle smerter,kun murring. Har ikke vært med noe spesielt med klumper eller koagulert blod. Kun små slik som knappenålshoder. Idag (torsdag) har det blødd fra morgenen,men nå plutselig har det stoppet opp. Har ikke noe erfaring med blødninger i svangerskapet med mine 2 barn.  Så det jeg lurer på er om dette er en spontan abort? 

Anonymkode: 4cc34...1c8

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411718-spontan-abort-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er vanskelig å si hva som har skjedd hos deg, men veldig mange graviditeter, kanskje halvparten, ender med abort om kan være så tidlig at det oppfattes som en forsinket menstruasjon. Jeg vil foreslå at du tar en ny graviditetstest etter en uke, er den negativ har det vært en abort, og hvis blødningen har stoppet opp, så ser du det an. Hvis testen fortsatt er positiv, vil det være lurt å få utført en ultralydundersøkelse for å vurdere graviditeten. Hvis du får smerter, bør du søke lege. Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...