Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei Mette:-) 

Hei er en dame på 44 år, har tidligere i år mistenkt at jeg var på vei inn i overgangsalder, noe hormonprøver avviste,de var helt fine,og jeg hadde eggløsninger. Trodde det skulle være forklaring på mine rare menssyklus. Pleier å ligge mellom 25-28 dager mellom syklusen, som er normalt hos meg.men de siste syklusene har vært 25,32 og nå fikk jeg den i kveld,og det er 21 dager siden forrige mens. Må også nevne at i slutten av februar hadde jeg gynekologisk undersøkelse med ultralyd, alt ok:-) men glemte å nevne disse syklusene,for som regel er de jevne,men innimellom får jeg det uregelmessig, men det som bekymrer meg, er at det er 21 dager siden forrige mens 

Mine spørsmål er:

Burde jeg gå til lege på ny igjen?        

Mistenker du noe galt her?

Eller er dette normal i min alder?

Håper virkelig på svar,da jeg tenker mye på dette:-)

Hilsen en bekymret voksen dame:-)                   

Anonymkode: 44d3d...89f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411736-er-dette-unormalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei Mette:-) 

Hei er en dame på 44 år, har tidligere i år mistenkt at jeg var på vei inn i overgangsalder, noe hormonprøver avviste,de var helt fine,og jeg hadde eggløsninger. Trodde det skulle være forklaring på mine rare menssyklus. Pleier å ligge mellom 25-28 dager mellom syklusen, som er normalt hos meg.men de siste syklusene har vært 25,32 og nå fikk jeg den i kveld,og det er 21 dager siden forrige mens. Må også nevne at i slutten av februar hadde jeg gynekologisk undersøkelse med ultralyd, alt ok:-) men glemte å nevne disse syklusene,for som regel er de jevne,men innimellom får jeg det uregelmessig, men det som bekymrer meg, er at det er 21 dager siden forrige mens 

Mine spørsmål er:

Burde jeg gå til lege på ny igjen?        

Mistenker du noe galt her?

Eller er dette normal i min alder?

Håper virkelig på svar,da jeg tenker mye på dette:-)

Hilsen en bekymret voksen dame:-)                   

Jeg er 45 år, og har også litt kortere sykluser innimellom. Helt nede i tre uker noen ganger. Har ikke gått til lege. For fem år siden hadde jeg plutselig tre måneder uten mens, uten at jeg var gravid, da var jeg hos legen og tok diverse prøver, men ingenting galt. Plutselig en dag var mensen i rute igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411736-er-dette-unormalt/#findComment-3700208
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Mine svar til anonym er helt klare:

Burde jeg gå til lege på ny igjen?    Nei, det er absolutt ikke nødvendig    

Mistenker du noe galt her? Nei, det er helt typiske for tiden før overgangsalderen

Eller er dette normal i min alder? Ja, i starten kortere syklus, så lengre syklus før det helt stopper opp

Håper virkelig på svar,da jeg tenker mye på dette:-) Absolutt ikke noe å bekymre seg for

Vennlig hilsen Mette

PS til påskelilje: jeg kan ikke gi to svar i samme tråd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411736-er-dette-unormalt/#findComment-3700252
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Mine svar til anonym er helt klare:

Burde jeg gå til lege på ny igjen?    Nei, det er absolutt ikke nødvendig    

Mistenker du noe galt her? Nei, det er helt typiske for tiden før overgangsalderen

Eller er dette normal i min alder? Ja, i starten kortere syklus, så lengre syklus før det helt stopper opp

Håper virkelig på svar,da jeg tenker mye på dette:-) Absolutt ikke noe å bekymre seg for

Vennlig hilsen Mette

PS til påskelilje: jeg kan ikke gi to svar i samme tråd!

Hei og takk for svar:-) 

Glemte også å nevne, at før spottet jeg et par dager før mens,men spotter bare en halv dag nå før blødningen starter, følger dette også med alderen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411736-er-dette-unormalt/#findComment-3700276
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...