ab123 Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Jeg brakk kragebeinet tirsdag i forrige uke. Det er brukket tvers av på midten, og det er forskjøvet to knokkelbredder nedover og 1,5cm innover. Operasjon ble sterkt vurdert, men da jeg var på kontroll igjen i går konkluderte legen med at det ikke skal operers, på tross av at det ikke har grodd det minste disse 10 dagene etter at det skjedde.Røntgenbildene ser helt like ut. Så da lurer jeg på - er dette normalt? Skal ikke bruddet gro litt på 10 dager? Hvordan skal de to beinendene kunne finne hverandre, når de ligger så langt fra hverandre og så forskudt, og det ikke er tegn til heling på 10 dager? Skulderen gjør ikke vondt lengre når jeg har den iro, og jeg kan også bruke armen ganske mye. Legen sa at han faktisk skulle ønske at jeg hadde hatt mer vondt, fordi da ville han uten tvil operere. Men nå er det jo bestemt at det ikke blir operasjon. Men jeg er veldig redd for å få problemer senere. Jeg er helt avhengig av å ha god styrke og bevegelighet i armen i yrket mitt. Så jeg lurer på om jeg burde stå på for å kreve operasjon, eller om jeg bare skal la det gå og se om det blir bra av seg selv? Kan man eventuelt brekke opp igjen og operere senere, eller er det problematisk? Er det noen som har erfaring med operasjon/ikke operasjon? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/411770-brukket-kragebein-burde-det-opereres/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.