Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei Mette. Jeg lurer på om du har noe erfaring med kvinner som har tatt kjønnsleppereduksjon? Jeg vurderer det, ikke bare pga utseendet, men også fordi jeg syns det er vanskelig å holde rent. Får ikke tørket meg ordentlig når jeg har tisset, må bruke masse papir og likevel blir det ubehagelig fuktig nedentil, selv om jeg bruker truseinnlegg. Er det en "grunn" nok til å gjøre et inngrep? Vet at det er normalt å se forskjellig ut, men det er som sagt upraktisk. Tenkte å ta det opp med min gynekolog, men siden det er et flaut tema så spør jeg anonymt på nettet først :) 

Anonymkode: 60c1c...6fe

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411877-kj%C3%B8nnsleppereduksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg vil på det sterkeste fraråde et operativt inngrep på kjønnsleppene. Det er nesten aldri grunn til en slik operasjon. Kjønnsleppene har en funksjon : dels som en slags dør inn til skjeden, dels har de betydning for seksuallivet fordi de er meget følsomme. Litt rart at du ikke får tørket deg. Er du sikker på at det ikke er litt rikelig utflod, som gir fuktigheten?

En del kvinner har fått utført slikt inngrep og angrer etterpå fordi de føler seg åpne, og noen har fått skadeerstatning.

Jeg fraråder, men det er jo lov å be fastlegen om henvisning til gynekolog som kan vurdere de anatomiske forhold hos deg.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...