Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal inn til vaginal ultralyd for å sjekke at alt er i orden. Siden spontanabort i januar har jeg hatt blødninger etter samleie, med varierende mengde. Var hos lege og hun fant blodrester i/ved cervix som hun ikke ble klok på hvor stammet fra. Jeg er godt ute i syklusen og skal ikke blø på nåværende tidspunkt, selv om det ble påpekt at litt blødninger som dette ikke er unormalt. Gynekologen hun konfererte med på sykehuset bestemte seg imidlertid for å ta meg inn for å sjekke for sikkerhetsskyld, så jeg blir tatt inn relativt raskt. 

Det jeg lurer på og som jeg glemte å spørre de om, er om det gjør noe om jeg har mensen når jeg skal ta en sånn undersøkelse. Om jeg får timen i neste uke så vil det være tilfelle. Visste ikke hvem jeg skulle spørre, men tenker jo det er viktig å få avtalt på annet tidspunkt da så jeg ikke drar bomtur (tar 2 timer i bil å kjøre èn vei, noe som innebærer permisjon fra jobb). 

Hilsen jente 27

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411923-vaginal-ultralyd-og-menstruasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det vil sannsynligvis ikke bety noe at du har menstruasjon. Hvis det dreier seg  om blødninger ved samleie, vil det være aktuelt å undersøke livmorhalsens utside  med kikkertundersøkelse (kolposkopi) og evt med vevsprøve fra livmorhalsen. Ved slik blødning er det uansett ikke tilstrekkelig å ta celleprøve. For en sikkerhets skyld synes jeg at du skal høre med gynekologisk poliklinikk. Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...