Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kvinne, 30 år. Har lenge prøvd å bli gravid. Har lange sykluser (40-50 dager). Vet at jeg har eggløsning, har alltid mye seigt slim noen dager før jeg får temp.stigning. + har testet med clearplan + har vært gravid (missed abortion). Det jeg lurer på:

Har nå hatt eggløsningsslim i 6 dager. Igår "toppet det seg", med mye tykt og seigt slim + at jeg så at skjedeåpningen "var åpen". Er dette vanlig, har ikke merket det før? Trodde dette slimet kom noen dager før eggløsning, men tempen min hadde steget til 36.49 i dag morges (normalt 36.29). Så da er eggløsningen over? Hva er det egentlig som skjer når det kommer så mye slim? Og hvor lenge før eggløsningen skjer det?

Håper du har mulighet til å svare meg på dette dr. Moen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41198-pr%C3%B8ver-%C3%A5-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Før eggløsning produserer kroppen mye søtyrogen og det fører til slimdannelse som varer frem til eggløsning. Etter eggløsning dannes hormonet progesteron, og det får temperaturen til å stige. Mormunnsåpningen åpner seg litt ved eggløsning, men ikke skjeden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...