Gå til innhold

Dårlig av varmen?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sunt å bli svett, og slutte å røyke.

Anonymkode: fa2cd...294

Nei sier du det du!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei sier du det du!

Du må tvinge deg til å gjøre ting. Ellers kommer du ikke av flekken.

Anonymkode: 8c2c1...b00

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du må tvinge deg til å gjøre ting. Ellers kommer du ikke av flekken.

Vet og jeg klarer det ikke, så jeg kommer ikke av flekken!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du kan begynne med å vaske badet i morgen.

Lykke til.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan begynne med å vaske badet i morgen.

Lykke til.

Ja får se. Jo takk. 

Skrevet
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hva er problemet med å ta frem en flaske Jif (eller noe annet vaskemiddel) spraye på det møkkete badekaret, gni det av med en svamp og skylle av med vann? Jeg har ingen tro på at det er så hardt eller vanskelig at du ikke klarer det. Hvis det er så jævlig hjemme hos deg at du ikke engang hæler å bruke badekaret så får du søke om hjemmehjelp da.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Hva er problemet med å ta frem en flaske Jif (eller noe annet vaskemiddel) spraye på det møkkete badekaret, gni det av med en svamp og skylle av med vann? Jeg har ingen tro på at det er så hardt eller vanskelig at du ikke klarer det. Hvis det er så jævlig hjemme hos deg at du ikke engang hæler å bruke badekaret så får du søke om hjemmehjelp da.

Skal ta det. Men det er litt tett der og så vannet renner sent, da kan jeg ikke vaske det. Han får åpne skikkelig først. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Skal ta det. Men det er litt tett der og så vannet renner sent, da kan jeg ikke vaske det. Han får åpne skikkelig først. 

Så rens sluket da. 

stjernestøv
Skrevet

Så rens sluket da. 

Samboeren holder på nå, jeg sa det til han. 

Skrevet

Samboeren holder på nå, jeg sa det til han. 

Så bra! :) 

Skrevet

Går du aktivt inn for å finne ting å klage over når du står opp om morgenen? 

stjernestøv
Skrevet

:) Jeg sa jeg hadde fått beskjed på dol å vaske badekaret, skal gjøre det. ser jo så ekkelt ut nå. 

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Janus30 skrev:

Går du aktivt inn for å finne ting å klage over når du står opp om morgenen? 

Nei, høres det virkelig sånn ut?

stjernestøv
Skrevet
7 minutter siden, Lillemus skrev:

Får kjøpe plumbo i morgen, han fikk ikke alt opp. 

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Får kjøpe plumbo i morgen, han fikk ikke alt opp. 

Anbefaler Mudin rør rens. Fås kjøpt på Coop (vet ikke andre plasser...)

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, Psykojenta skrev:

Anbefaler Mudin rør rens. Fås kjøpt på Coop (vet ikke andre plasser...)

Ok. Kan jo prøve det da. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Nei, høres det virkelig sånn ut?

Det kan tolkes dithen, ja. Det kan virke som du leter etter det negative ved det meste du foretar deg. 

I dag var det det flotte godværet vi har det var noe galt med, så da måtte du spinne videre på denne negativiteten og opprette en tråd om det. På den måten blir det styrende for oppmerksomheten din. 

I morgen blir det en ny tråd om medisiner og et annet negativt innfall. Det som da skjer er at innfallet blir til en tråd som blir til en firesiders jeremiade om hvor vondt og vanskelig alt er. Da har dette innfallet blitt noe mye større og noe du har brukt flere timer på. Du kunne i stedet ha valgt å legge vekk PCen og gjøre noe annet for å lede tankene i en annen retning. 

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Janus30 skrev:

Det kan tolkes dithen, ja. Det kan virke som du leter etter det negative ved det meste du foretar deg. 

I dag var det det flotte godværet vi har det var noe galt med, så da måtte du spinne videre på denne negativiteten og opprette en tråd om det. På den måten blir det styrende for oppmerksomheten din. 

I morgen blir det en ny tråd om medisiner og et annet negativt innfall. Det som da skjer er at innfallet blir til en tråd som blir til en firesiders jeremiade om hvor vondt og vanskelig alt er. Da har dette innfallet blitt noe mye større og noe du har brukt flere timer på. Du kunne i stedet ha valgt å legge vekk PCen og gjøre noe annet for å lede tankene i en annen retning. 

Prøver å starte dagen med et positivt sinn jeg, så dette var jeg ikke bevisst på. Men greit jeg skal endre på det...vil jo være positiv. 

Skrevet

Prøver å starte dagen med et positivt sinn jeg, så dette var jeg ikke bevisst på. Men greit jeg skal endre på det...vil jo være positiv. 

Det er et velment råd:) 

Det er en slags teknikk jeg har utviklet selv når det blir mørkt i sinnet. Et innfall blir fort noe man bruker flere timer på. Og når man ser tilbake på en enkelt episode kan man forsøke å tenke hva det var som gjorde en strøtanke til noe som tok hele kvelden. 

I praksis:

Her forleden opplevde jeg dårlig service av en ekte trollkvinne. Jeg kunne ha reagert på dette med å dra hjem og skrive en lang og sur mail til lederen av butikken. Dette hadde kanskje tatt meg hele kvelden. Dette ville sannsynligvis ha medført at jeg valgte bort noe bedre jeg i utgangspunktet gledet meg til, som å slappe av med en bok eller se en film.

Nå har denne filletingen opptatt meg i mange timer, og jeg legger meg sur og bombesikker på at morgendagen blir like kjip. 

I stedet burde jeg ha lagt fra meg dette i det jeg betalte og gikk. Da hadde episoden opptatt fem minutter av bevisstheten min - ikke hele kvelden. 

Der ligger forskjellen. 

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, Janus30 skrev:

Det er et velment råd:) 

Det er en slags teknikk jeg har utviklet selv når det blir mørkt i sinnet. Et innfall blir fort noe man bruker flere timer på. Og når man ser tilbake på en enkelt episode kan man forsøke å tenke hva det var som gjorde en strøtanke til noe som tok hele kvelden. 

I praksis:

Her forleden opplevde jeg dårlig service av en ekte trollkvinne. Jeg kunne ha reagert på dette med å dra hjem og skrive en lang og sur mail til lederen av butikken. Dette hadde kanskje tatt meg hele kvelden. Dette ville sannsynligvis ha medført at jeg valgte bort noe bedre jeg i utgangspunktet gledet meg til, som å slappe av med en bok eller se en film.

Nå har denne filletingen opptatt meg i mange timer, og jeg legger meg sur og bombesikker på at morgendagen blir like kjip. 

I stedet burde jeg ha lagt fra meg dette i det jeg betalte og gikk. Da hadde episoden opptatt fem minutter av bevisstheten min - ikke hele kvelden. 

Der ligger forskjellen. 

Ok. Skal være mer positiv og se lyst på livet :) Da holder jeg meg antageligvis frisk og :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...