AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Kjæreste med ei jente i flere år. Ingen felles barn, men vi har begge barn fra tidligere. I flere år har vi reist på turer med hennes barn. Jeg har alltid vært med og synes det både er moro og nødvendig når man velger å være sammen med en som har barn. Dessverre har det gått flere år siden jeg tok mine barn på tur og derfor vil jeg gjøre det i sommer. Mine barn er nokså store og de vil gjerne på en storbyferie. Dog er ikke mine kjæreste veldig gira for en tur med dem. Hun vil heller prioritere andre ting om sommeren enn dra på en tur med mine unger. Hadde hun lagt konkrete planer hadde jeg ennå skjønt det, men hun vil bare ikke binde opp dager i ferien på noe sånt. Jeg synes dette er rimelig dårlig. Vi snakker om noen få dager og jeg betaler hele gildet. Så kan man si at bare reis alene og det er greit nok, men jeg synes at hun faktisk skulle stille opp når jeg har alltid gjort det for henne. Synes det rett og slett er en egoistisk handling. Noen som har noen tanker eller meninger om dette? Anonymkode: 6c2f8...5a3 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/412046-ferie-med-kj%C3%A6restens-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjæreste med ei jente i flere år. Ingen felles barn, men vi har begge barn fra tidligere. I flere år har vi reist på turer med hennes barn. Jeg har alltid vært med og synes det både er moro og nødvendig når man velger å være sammen med en som har barn. Dessverre har det gått flere år siden jeg tok mine barn på tur og derfor vil jeg gjøre det i sommer. Mine barn er nokså store og de vil gjerne på en storbyferie. Dog er ikke mine kjæreste veldig gira for en tur med dem. Hun vil heller prioritere andre ting om sommeren enn dra på en tur med mine unger. Hadde hun lagt konkrete planer hadde jeg ennå skjønt det, men hun vil bare ikke binde opp dager i ferien på noe sånt. Jeg synes dette er rimelig dårlig. Vi snakker om noen få dager og jeg betaler hele gildet. Så kan man si at bare reis alene og det er greit nok, men jeg synes at hun faktisk skulle stille opp når jeg har alltid gjort det for henne. Synes det rett og slett er en egoistisk handling. Noen som har noen tanker eller meninger om dette? Anonymkode: 6c2f8...5a3 Det høres ikke ut som hun er særlig begeistret for dine unger rett og slett. Jeg skjønner godt at du synes det er sårt og leit for jeg antar hun setter stor pris på at du er med henne og hennes barn (og betaler for det?) i feriene? Jeg tror jeg hadde sagt at du bestiller ferie fra dato til dato for deg og ungene dine og hvis hun og hennes unger vil være med så må de bestemme seg innen en veldig kort frist, ellers drar dere alene. Hvis det betyr at det ikke blir noen ferie sammen med kjæresten og kjærestens barn denne sommeren så synes jeg så absolutt du skal prioritere ungene dine! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/412046-ferie-med-kj%C3%A6restens-barn/#findComment-3703841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjæreste med ei jente i flere år. Ingen felles barn, men vi har begge barn fra tidligere. I flere år har vi reist på turer med hennes barn. Jeg har alltid vært med og synes det både er moro og nødvendig når man velger å være sammen med en som har barn. Dessverre har det gått flere år siden jeg tok mine barn på tur og derfor vil jeg gjøre det i sommer. Mine barn er nokså store og de vil gjerne på en storbyferie. Dog er ikke mine kjæreste veldig gira for en tur med dem. Hun vil heller prioritere andre ting om sommeren enn dra på en tur med mine unger. Hadde hun lagt konkrete planer hadde jeg ennå skjønt det, men hun vil bare ikke binde opp dager i ferien på noe sånt. Jeg synes dette er rimelig dårlig. Vi snakker om noen få dager og jeg betaler hele gildet. Så kan man si at bare reis alene og det er greit nok, men jeg synes at hun faktisk skulle stille opp når jeg har alltid gjort det for henne. Synes det rett og slett er en egoistisk handling. Noen som har noen tanker eller meninger om dette? Anonymkode: 6c2f8...5a3 Ja, det er en egoistisk handling, men noen gode råd har jeg ikke . Jeg ville gjort som Lillemus foreslår. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/412046-ferie-med-kj%C3%A6restens-barn/#findComment-3703846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Jeg er enig med de andre at dette er egoistisk, ut fra det gitte faktum i saken. Jeg ville også da heller prioritert ferie med egne unger dersom ikke begge ting lot seg gjøre. Hva bør gjøres? Jeg vet ikke, men jeg antar at du ikke er særlig godt tjent med å legge hardt mot hardt i år. Du (og dine barn) ønsker ikke en sur og motvillig deltaker på turen. Men du bør ta opp temaet med henne mtp fremtidige turer, hvor er det skoen trykker og hva kan du f eks gjøre for å komme henne i møte (eksempel: hvor langvarig turen er - lettere med langhelg enn toukers tur f.eks.) Ellers har jeg et mer generelt inntrykk av at det oftere er kvinner som har problemer med stebarna og herunder kjærestens måte å forholde seg til barna på, enn menn har. Er mange kvinner alt for lite imøtekommende? Eller er mannfolka litt for lite flink til å ta inn over seg at den nye dama tross alt ikke automatisk glir inn på plassen som ekskona hadde i forhold til hans barn? Vel, det var bare noen generelle betraktninger om temaet, og ikke knyttet til ditt innlegg konkret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/412046-ferie-med-kj%C3%A6restens-barn/#findComment-3703849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.